خبرنگاران پردیس سینما بهمن سنندج سال جاری توسعه می یابد

به گزارش شیوا مارکت، سنندج - خبرنگاران - رییس حوزه هنری استان کردستان گفت: توسعه پردیس سینمایی بهمن سنندج به هفت سالن از جمله برنامه های حوزه هنری در امسال است.

خبرنگاران پردیس سینما بهمن سنندج سال جاری توسعه می یابد

امین مرادی روز پنجشنبه در نشست شورای طرح و برنامه حوزه هنری گفت: حوزه هنری به تعبیر رهبر معظم انقلاب امید هنر انقلاب است و امروز به خانه امن هنرمندان تبدیل شده لذا خواهان حمایت بیشتر مسوولان از ادامه فعالیت های اثرگذار این نهاد هستیم.

وی با اشاره به انتصاب سید عبدالرضا خضری به عنوان رییس حوزه هنری شهرستان بیجار با تقدیر از حسین زنجانی و ناصر قربان پور مسوولان گذشته این دفتر اضافه نمود: خضری از نیروهای توانمند و فعالین عرصه فرهنگ بیجار است که با بهره مندی از تجربیات ارزنده خود و قدرت تعامل در مدت زمان مسوولیت خود منشاء خیر و تسهیلگر فرایند رو به رشد تعالی هنر و فرهنگ بیجار شد.

رییس حوزه هنری استان کردستان، بیجار را یکی از کانون های هنر اصیل اسلامی و دینی خواند و اضافه نمود: با تمام توان از جهش فراوری و برنامه های تاثیر گذار در این شهرستان حمایت می کنیم.

مرادی توجه جدی واحدهای تخصصی، شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای هنری در سطح استان را در دستور کار اجرایی برای جهش در رونق فراوری هنر استان دانست و گفت: یکی از اهداف تأسیس دفاتر شهرستانی حوزه هنری تقسیم عادلانه امکانات فرهنگی و هنری و ایجاد بسترهای لازم توسعه است.

وی دفتر حوزه هنری بیجار را یک پتانسیل بسیار ارزشمند دانست و یادآور شد: در سطح کشور تنها 5 استان دارای دفتر شهرستانی هستند که فعالیت ها و اقدامات انجام شده در شهرستان بیجار با گذشت چند سال از فعالیت دفاتر دیگر چشمگیرتر بوده است.

مرادی احداث سینما آزادی بیجار و گالری مهر را از ثمرات حضور حوزه هنری در شهرستان و حمایت های رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریزی استان کردستان اعلام نمود و گفت: حمایت مسوولان شهرستان و تقویت حوزه هنری می تواند هنر را به صندلی واقعی خود رسانده و بیجار به عنوان یک الگوی کشوری مطرح گردد.

وی همدلی و همراهی هنرمندان را یکی دیگر از لازمه های برنامه ریزی دانست و گفت: جذب و حمایت از تمام سلایق که دغدغه اعتلای هنر دینی و ارزشی را دارند باید به صورت جدی در بخش های تخصصی حوزه هنری مد نظر قرار گیرد.

مرادی حوزه هنری را متعلق به جامعه هنری استان دانست و تاکید نمود: ما در حوزه هنری هیچ خط کشی و دیدگاه سیاسی و سلیقه ای نداریم و متناسب با سیاست های ابلاغی و خط مشی ها، آماده همکاری با هنرمندان در استان هستیم.

وی به طرح های در دست اقدام حوزه هنری در زمینه ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و هنری در استان اشاره نمود و گفت: احداث پردیس سینمایی سقز، توسعه پردیس سینمایی بهمن سنندج به هفت سالن سینمایی، برنامه ریزی در راستای احداث سینما در قروه از برنامه های در دست اقدام است که امیدواریم تا سرانجام شهریور با حمایت مسوولان استانی و شهرستانی به بهره برداری برسند.

وی از اعلام آمادگی حوزه هنری استان در ایجاد دفتر حوزه هنری در شهرستان سقز اشاره نمود و اضافه نمود: در صورت مهیا کردن شرایط توسط معاون استاندار و فرماندار در مورد در اختیار گذاشتن مکان و اختصاص بودجه لازم در سریعترین زمان دفتر حوزه هنری در سقز را نیز راه اندازی خواهیم کرد.

مرادی به مسائل دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار در زمینه مکان اشاره نمود و گفت: دفتر فعلی حوزه هنری در زمان واگذاری بلااستفاده بوده که با صرف هزینه و تغییرات کلی آماده بهره برداری شد که انتظار می رود مسوولین مرتبط با نگاه فرهنگی و توجه به اهمیت این دفتر در ادامه جهت با حوزه هنری همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه این جلسه برنامه های دفتر حوزه هنری بیحار در قالب 26 عنوان و 87 برنامه مطرح و پس از بحث و آنالیز جهت اجرا مورد تصویب شورای طرح و برنامه حوزه هنری نهاده شد.

hecaconf.ir: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20764

به "خبرنگاران پردیس سینما بهمن سنندج سال جاری توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پردیس سینما بهمن سنندج سال جاری توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید