خبرنگاران پیست اسکی سخوید تفت مسدود شد

به گزارش شیوا مارکت، یزد- خبرنگاران- فرماندار تفت از مسدود شدن تفرجگاه پیست غیر استاندارد اسکی سخوید در این شهرستان از صبح امروز /چهارشنبه/ اطلاع داد و گفت: این راستا تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

خبرنگاران پیست اسکی سخوید تفت مسدود شد

علیرضا نوکار روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: منطقه گردنه برفگیر روستای بیداخوید شهرستان هم از امروز تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود و این تصمیم برای جلوگیری از تجمعات مردمی که اصلی ترین کانون های شیوع و گسترش ویروس کرونا است اتخاذ شده است.

به گفته وی منطقه تفرجگاهی سخوید از انتهای منطقه بردستان به سمت گردنه سخوید و از سمت دیگر در انتهای روستای کلبعلی این دهستان مسدود است.

وی با بیان اینکه همچنین راستا گردنه بیداخوید از جاده سعید آباد بعد از روستای خامس اباد هم مسدود شده است گفت: این مناطق تا اطلاع ثانوی و تا تصمیم گیری بعدی ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا همچنان بسته خواهد بود.

فرماندار تفت با عذرخواهی از روستاییان ساکن در این مناطق اضافه نمود: ایجاد تمامی این محدودیت ها با هدف حفظ سلامت مردم و روستاییان اتخاذ و اجرایی شده و عزیزان ساکن می توانند برای تردد به سایر نقاط استان از راستاهای جایگزین استفاده کنند.

تصمیم ستاد شهرستانی مقابله با کرونا مبنی بر مسدودن شدن مناطق برفگیر و تفرجگاهی سخوید و بیداخوید که از زبان فرماندار تفت اعلام شد جای تامل دارد؛ اقدامی بجا که با بارش اولین برف در منطقه انجام شد.

مسدودن کردن روستاهای ییلاقی شهرستان تفت در 2 روز آخر هفته که پس از آن با جریمه های سنگین رانندگی هم روبرو شد نتوانست بطور کامل جلوی حضور شهروندان یزدی به این مناطق را بگیرد و عده ای به بهانه حضور در پیست اسکی سخوید و دیدن برف در روستای بیداخوید، راهی این مناطق شدند.

آن طور که فرماندار تفت گفته دوشنبه هفته جاری حدود 300 دستگاه خودرو از مرکز استان راهی این دو منطقه شدند که این بر خلاف تاکیدات ستاد ملی ، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا مبنی بر خودداری از سفر و خروج از شهرهاست.

نکته دیگر اینکه منطقه تفرجگاهی سخوید که سالهاست عنوان پیست اسکی سخوید را با خود دارد اصلا استاندارد نیست و از کوچکترین استاندارهای لازم یک پیست اسکی هم برخوردار نمی باشد و عنوان محل بازی روی برف برای آن بهتر است تا پیست اسکی.

طی سالهای گذشته بارها و بارها افرادی بعلت بازی در این پیست که بدون رعایت احتیاط و توجه به استانداردهای ایمنی بوده جان خود را به خطر انداخته اند، چندین نفر جان باخته اند و تعداد زیادی هم به شدت مصدوم شده اند.

مسوولان شهرستان و استان طی این سالها بارها تاکید نموده اند که تفرجگاه اسکی سخوید، پیست استاندارد نیست و بازی در آن خطرناک است اما متاسفانه جوانهای زیادی بدون توجه به این هشدارها وارد این منطقه شده و با استفاده از لاستیک یا وسایل دیگر به بازی بر روی برف در این منطقه اقدام نموده اند.

با توجه به نکات مورد اشاره، بستن این پیست و همچنین گردنه بیداخوید، اقدامی لازم و ضروری بود.

شهرستان تفت که ییلاقی ترین و سرسبزترین روستاهای استان یزد را در دل خود جای داده همه ساله در طول سال میزبان شهروندان استان یزد است؛ گرمازدگان در فصول بهار و تابستان، راهی مناطق خرم و سرسبز آن می شوند و جوانان ماجراجو نیز در فصل های پاییز و زمستان راهی منطقه تفرجگاهی سخوید که به اشتباه نام پیست اسکی بر آن گذاشته شده می شوند.

تفت در 20 کیلومتری شهر یزد قرار گرفته است.

سافاری رو: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26156

به "خبرنگاران پیست اسکی سخوید تفت مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیست اسکی سخوید تفت مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید