خبرنگاران کشف نسخه روسی ارباب حلقه ها پس از 30 سال

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- اقتباس تلویزیونی ارباب حلقه ها ساخت اتحاد جماهیر شوروی سابق، پس از 30 سال پیدا و در شبکه اجتماعی یوتیوب پخش شد.

خبرنگاران کشف نسخه روسی ارباب حلقه ها پس از 30 سال

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران از روزنامه انگلیسی گاردین، اقتباس تلویزیونی شوروی سابق از رمان ارباب حلقه ها که تصور می شد گم شده باشد، هفته گذشته پس از 30 سال در یوتیوب پخش شد و هواداران روسی زبان شاهکار جی. آر.آر. تالکین را به وجد آورد.

این فیلم تلویزیونی که Khraniteli (نگهبانان) نام دارد، در سال 1991 از روی رمان یاران حلقه تالکین ساخته شد. این فیلم کم هزینه که 10 سال پیش از اکران اولین قسمت از سه گانه سینمایی ارباب حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسن فیلمبرداری شده است، گویی به زمان دیگری تعلق دارد: طراحی صحنه و لباس بازیگران ابتدایی است، جلوه های ویژه مضحک اند و بسیاری از صحنه ها بیشتر به اجرای تئاتر شباهت دارند تا یک فیلم بلند.

این فیلم پیش از آن که در بایگانی تلویزیون لنینگراد ناپدید گردد، تنها یک بار در تلویزیون شوروی پخش شده بود. کمتر کسی از وجود این فیلم خبر داشت تا این که کانال 5 تلویزیون روسیه هفته گذشته آن را در دو بخش روی کانال یوتیوب خود منتشر کرد. این ویدئو طی چند روز بیش از 800 هزار بازدید داشت.

اولین ترجمه زیرزمینی یاران حلقه یک دهه پس از انتشار این کتاب و در سال 1966 در شوروی منتشر شد و اولین ترجمه قانونی آن در سال 1982 به بازار آمد. ترجمه روسی کتابهای دو برج و بازگشت شاه از این مجموعه تا چند سال بعد منتشر نشد.

تلویزیون لنینگراد در سال 1985 یک اقتباس کم هزینه از رمان هابیت را با عنوان سفر شگفت انگیز مستر بیلبو بگینز پخش کرد که تا مدت ها تصور می شد تنها اقتباس سینمایی آثار تالکین در شوروی باشد. در سال 1991 نیز ساخت نسخه انیمیشنی رمان هابیت با عنوان گنج زیر کوهستان لغو شد و تنها 6 دقیقه از آن باقی مانده است.

مجموعه داستانی ارباب حلقه ها شامل رمان های یاران حلقه (1954)، دو برج (1954) و بازگشت پادشاه (1955) به قلم جی. آر. آر. تالکین از پرفروش ترین آثار فانتزی تاریخ هستند. این مجموعه بعدها به یک سه گانه سینمایی پرفروش به کارگردانی پیتر جکسن تبدیل و روزبه روز بر تعداد هوادارانش افزوده شد.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29275

به "خبرنگاران کشف نسخه روسی ارباب حلقه ها پس از 30 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف نسخه روسی ارباب حلقه ها پس از 30 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید