خبرنگاران یک راستا ساده و امن برای ملاقات با پزشک دلخواه

به گزارش شیوا مارکت، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیر کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بیماران خواست که بااستفاده از سامانه پذیرش 24 اقدام به ثبت نوبت در حدود 50 بیمارستان و کلینیک استان کنند و با پرهیز از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی، زنجیره شیوع کرونا را قطع کنند.

خبرنگاران یک راستا ساده و امن برای ملاقات با پزشک دلخواه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، یکی از توصیه های مهم سازمان جهانی بهداشت خودداری از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی است زیرا آمارها حاکیست که شیوع کرونا در مراکز درمانی حدود سه برابر اماکن عادی است.

این خطر در مراکز درمانی شلوغ بویژه کلینیک های دولتی بیشتر است مگر اینکه در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، شیوه نوبت دهی و پذیرش بیمار در این مراکز متفاوت از گذشته باشد.

این کار هم اکنون در کلینیک های دولتی استان کرمانشاه رخ داده و با اجرای روش های نوبت دهی الکترونیک و غیرحضوری، به اندازه چشمگیری از ازدحام سابق در این مراکز کاسته شده است.

دکتر هوشنگ بهاری، مدیر کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

مدیر کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این باره با اشاره به آغاز الکترونیکی شدن بخشی از خدمت رسانی به بیماران از سه سال پیش گفت: هم اکنون سامانه پذیرش 24 به 2 صورت اپلیکیشن (برنامه کاربردی) و سایت در دسترس همه شهروندان قرار گرفته است و آنان می توانند با مراجعه به سایت www.paziresh24.com یا نصب برنامه پذیرش 24 بر روی تلفن های همراه خود، اقدام به ثبت نوبت برای پزشک مورد نظر در حدود 50 بیمارستان و درمانگاه استان کنند.

دکتر هوشنگ بهاری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: شهروندان تنها لازم است با ورود به این سامانه و ثبت کد ملی بیمار اقدام به دریافت نوبت پزشک یا مرکز درمانی موردنظر در روز و ساعت دلخواه خود کنند.

تصویر اپلیکیشن(برنامه کاربردی) پذیرش 24

به گفته او، شیوه های دیگری از جمله روش مراجعه حضوری هم برای دریافت نوبت همچنان وجود دارد اما توصیه ما به بیماران، استفاده از روش های غیرحضوری و کم خطر است.

بهاری اظهار کرد: بیماران پس از دریافت نوبت، در زمان مقرر به صندوق کلینیک مربوطه مراجعه و با دریافت رسید، توسط پزشک معاینه می شوند.

مدیر کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از همه بیماران خواست که در صورت امکان بدون همراه به مراکز درمانی مراجعه کنند و حتماً ماسک و محلول ضد عفونی به همراه داشته باشند تا از ویروس کرونا در امان باشند.

بهاری با بیان اینکه تعرفه کلینیک های ویژه دولتی حدود یک دهم هزینه خدمات بخش خصوصی است، گفت: تعرفه معاینه بیمار در کلینیک های ویژه برای پزشک متخصص پنج هزار و 800 تومان و برای پزشک فوق تخصص 6 هزار و 800 تومان است.

به گزارش خبرنگاران، اکنون 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی، 2 بیمارستان تامین اجتماعی و 13 کلینیک دولتی در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه به بیماران خدمت رسانی می کنند.

مجله زیبایی زندگی: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26545

به "خبرنگاران یک راستا ساده و امن برای ملاقات با پزشک دلخواه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک راستا ساده و امن برای ملاقات با پزشک دلخواه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید