خبرنگاران 30 شهر گیلان دارای مصوبه بافت فرسوده است

به گزارش شیوا مارکت، رشت - خبرنگاران- مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: از 52 شهر استان 30 شهر دارای مصوبه بافت فرسوده با مساحتی حدود 2 هزار و 750 هکتار است.

خبرنگاران 30 شهر گیلان دارای مصوبه بافت فرسوده است

ماکان پدرام روز پنجشنبه در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری محدوده ها و محلات اضافه نمود: بیشترین بافت فرسوده مربوط به شهر رشت با 717 هکتار می باشد که در مورد بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده در شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، آستارا، لاهیجان، رودسر و لنگرود برای بازسازی آنها مشاور گرفته شده تا کار اجرایی گردد.

وی اظهار کرد: از 52 شهر استان 6 شهر رشت، بندر انزلی، لنگرود، املش، رودسر و لاهیجان با مساحت یک هزار و 136 هکتار دارای بافت تاریخی است که در این میان بافت تاریخی شهر رشت حدود 525 هکتار می باشد.

وی با اشاره به سکونتگاه های غیر رسمی شناسایی شده در استان بیان نمود: سکونتگاه های غیر رسمی فقط در 2 شهر رشت و لنگرود به مساحت یک هزار و 353 هکتار مصوبه استانی دارد.

پدرام در ادامه به اعتبارات اختصاص یافته در راستای بازآفرینی شهری به استان اشاره و عنوان نمود: طی دو سال گذشته 15 میلیارد تومان اعتبار جهت باز آفرینی شهری استان اختصاص یافته است؛ ضمن آنکه 10 هزار و 564 تن قیر رایگان به شهرداری ها تحویل شده است.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای معرفی شده به بانک جهت دریافت تسهیلات یک هزار و 983 واحد است، اضافه نمود : 8.5 میلیارد تومان تسهیلات هم از محل دیگری برای این امر پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اعتبارات مصوب سال 99 را برای اجرای طرح باز آفرینی شهری در استان 33 میلیارد تومان ذکر و توضیح داد: حدود 6 میلیارد تومان نیز مجوز افزایش اعتبارات برای این موضوع صادر شده است.

فرماندار رشت نیز در این جلسه گفت: فرصت بسیار خوبی است که از محل اعتبارات بازآفرینی شهری بتوانیم در راستای احیای واحدهای فرسوده و نیز اجرای طرح هایی که می تواند برای مردم اثرات بسیار خوبی داشته باشد، اقدام کنیم.

علی فتح اللهی با اشاره به اینکه باز آفزینی چهار کمیته دارد، گفت : در این کمیته ها طرح ها آنالیز و پیشنهاداتی ارائه شده است از جمله آنکه 9 پیشنهاد برای شهرستان رشت تصویب شده است.

وی اظهار کرد: احیای ساختمان های قدیمی، ایجاد فضای مناسب برای یاری به کسب و کار و استفاده از ظرفیت های تالاب عینک همچون اجرای بخشی از ورزش ها و مسابقات آبی که در منطقه محروم واقع شده از جمله اولویت های ما است و اقداماتی هم برای آنها اجرا شده است.

کالارنا: کالارنا | تا حالا از ارزانترین فروشگاه اینترنتی خرید کردید؟

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23783

به "خبرنگاران 30 شهر گیلان دارای مصوبه بافت فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 شهر گیلان دارای مصوبه بافت فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید