خداحافظی حسن رحیمی از دنیای کشتی، کارد به استخوان رسید

به گزارش شیوا مارکت، حسن رحیمی که در بازی های المپیک ریو به مدال برنز رسیده بود، بعد از حدود یک دهه افتخار آفرینی برای کشتی ایران تصمیم گرفت از دنیای قهرمانی خداحافظی کند.

خداحافظی حسن رحیمی از دنیای کشتی، کارد به استخوان رسید

حسن رحیمی آزادکار وزن 57 کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای دنیا و برنز المپیک پس از سال ها حضور در سطح اول کشتی ایران با انتشار پستی در فضای مجازی رسماً از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

رحیمی در المپیک 2016 ریو پیروز به کسب مدال برنز شد اما پس از آن به دلیل انجام عمل جراحی بیش از دو سال در رویدادی حاضر نشد تا اینکه قرار بود چند روز پیش عازم رقابت های جام دان کلوف گردد اما در آستانه اعزام قید حضور در این تورنمنت را زد و اقدام به ترک اردوی تیم ملی کرد.

در دور جدید تمرینات تیم ملی نیز کادر فنی از دعوت مجدد او به اردو خودداری کرد و او امروز از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

رحیمی در بخشی از نامه خداحافظی خود نوشت: خداحافظی بنده حقیر از تشک کشتی به همان اندازه که برای شما سخت و غیر قابل باور بود، برای خودم نیز این چنین بود. هر چند ناچیز، تمام سعی و کوششم را کردم که باعث خوشحالی مردم کشورم بشوم و برای وطنم کسب افتخار کنم. هیچ منتی نیست. این عشق به مردم و کشورم را وظیفه خود می دانم و بزرگترین افتخارم این است که در کنار مردم زندگی می کنم و خودم را هیچوقت جدا از مردم سختی کشیده ندانسته ام.

در بخشی دیگر از نامه خداحافظی رحیمی آمده است: گاهی هر چقدر کوشش می کنی که صدایت را بشنوند اما شنیده نمی شوی و کارد به استخوانت می رسد و اینجاست که بهترین شیوه ایستادن، نایستادن است. از کسانی که حقم را ناحق کردند و زحمات چندین ساله ام را نادیده گرفتند و فقط نقش این را داشتند که از بیرون گود فرمان لنگش کن را بدهند تشکر می کنم چرا که اگر آنها نبودند حق و عدالت هم نمودی نداشت.

حسن رحیمی بعد از علیرضا دبیر بهترین کشتی سبک وزن ایران بود که توانست برنز المپیک و طلای دنیا را کسب کرد. رحیمی برای اولین بار در جام دنیای کشتی آزاد در سال 2009 در ترکیب تیم ملی بزرگسالان به میدان رفت و از همان موقع به بعد او دوبنده تیم ملی کشتی آزاد را به دست آورد.

رحیمی در حالی برای اولین بار در دنیای 2009 در دانمارک دوبنده تیم ملی را به تن کرد که عباس دباغی نفر اول تیم ملی بود اما به دلیل اینکه در تمرین بسکتبال تیم ملی، دست عباس دباغی شکست، حسن رحیمی جای او را در ترکیب تیم ملی گرفت. بعد از آن هم او خودش را ثابت کرد و در سال 2011 مدال برنز مسابقات دنیای را کسب کرد که اولین مدال دنیای او بود.

عناوین حسن رحیمی در دنیای کشتی به ترتیب زیر است:

المپیک 2016 ریو - برنز

مسابقات دنیای 2015 بزرگسالان - نقره

مسابقات دنیای 2014 بزرگسالان - برنز

مسابقات دنیای 2013 بزرگسالان - طلا

مسابقات دنیای 2011 بزرگسالان - برنز

قهرمانی آسیا 2012 بزرگسالان - طلا

قهرمانی آسیا 2009 بزرگسالان - برنز

مسابقات دنیای 2009 جوانان - طلا

مسابقات دنیای 2008 جوانان - نقره

مسابقات جوانان آسیا 2008 - طلا

5 ،2

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3923

به "خداحافظی حسن رحیمی از دنیای کشتی، کارد به استخوان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی حسن رحیمی از دنیای کشتی، کارد به استخوان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید