خشکی لب و چند روش خانگی برای درمان آن

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران - ترجمه از پردیس بختیاری: هیچ چیز بیشتر از لبخندی زیبا روی صورت جلب توجه نمی کند. بسیاری از خانم ها برای جذابیت بیشتر لب ها، از رژ لب استفاده می نمایند در حالی که می گردد با روش های طبیعی به لب ها رنگ و درخشش خاصی داد.

خشکی لب و چند روش خانگی برای درمان آن

بسیاری از خانم ها از لک های تیره روی لب هایشان می نالند. این تیرگی ها دلایل مختلفی از مصرف زیاد قهوه و چای گرفته تا نور شدید خورشید و عدم رسیدگی به لب ها دارد. اگر چه شما می توانید به یاری مرطوب کننده ها و بالم های لب این مشکل را رفع کنید اما راههای طبیعی دیگری نیز وجود دارند که به لب هایتان شادابی و درخشندگی می بخشند. در ادامه بعضی از بهترین روش های طبیعی برای رنگ دادن به لب ها را برایتان آورده ایم.

آب لیمو

آب لیمو یک سفید کننده طبیعی محسوب می گردد، از این رو می تواند مانند یک لایه بردار اثر نموده و پوست مرده لب هایتان را از بین ببرد.

برای این منظور آب لیمو را گرفته و آن را با کمی شکر مخلوط کنید. مایع را به روی لب هایتان بمانید و چند دقیقه صبر کنید. برای تاثیرگذاری بهتر، می توانید آن را شب به لب هایتان بزنید و صبح بشویید. شما تفاوت را در چند روز بعد احساس خواهید کرد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ لب های شما را هیدراته می نماید. این مدل شکلات به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد، خشکی و ترک های لب شما را رفع می نماید.

شکلات تلخ را آب کنید. سپس یک کپسول ویتامین ای را باز نموده و آن را داخل مایع شکلات بریزید. این مایع را به لب هایتان بزنید و تفاوت را احساس کنید.

انار

انار سرشار از پونیکالاجین است که مانع از فراوری ملانین می گردد و برای لب ها فوق العاده است. این ماده لب های شما را درخشنده و براق می نماید.

مقداری از دانه های انار را بردارید و آن را بکوبید تا له شوند، سپس آن را روی لب های تمییزتان بگذارید و 10 تا 15 دقیقه بعد با آب گرم بشویید.

گلبرگ گل سرخ

گلبرگ گل سرخ حاوی روغن های طبیعی و شکر است که رطوبت را داخل سلول ها نگه می دارد. این گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و به رنگ های شما درخشندگی خاصی می بخشد.

برگ های گل سرخ را در ظرفی از شیر بریزد. سپس آنها را بیرون آورده و چند قطره دیگر شیر روی آن بریزید و له کنید. این ماده را قبل از خواب به مدت 15 تا 20 دقیقه روی لب هایتان قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که رنگدانه های لب را درمان نموده و درخشش خاصی به آن می بخشد.

یک قاشق از سرکه سیب را در مقداری آب حل کنید و آن را به لب هایتان بمالید. اجازه دهید که این ماده چند دقیقه روی لب هایتان باشد، سپس آن را با آب بشویید.

خیار

خیار یکی از بهترین مرطوب کننده و روشن کننده های لب به حساب می آید. این ماده لب های شما را هیدراته نموده و به آنها شادابی و درخشندگی خاصی می بخشد.

خیار را از وسط ببرید و آن را به مدت 5 تا 7 دقیقه روی لب هایتان بمالید. چند دقیقه به آن استراحت دهید، سپس لب هایتان را با آب سرد بشویید.

بیکینگ پودر

لب های تیره به معنی وجود سلول های مرده است. شما می توانید به یاری بیکینگ پودر این سلول ها را از روی لبان تان جدا کنید. برای این منظور بیکینگ پودر و روغن زیتون و آب را با هم مخلوط کنید، سپس آن را به صورت دورانی روی لب هایتان بمالید. پس از چند دقیقه آن را بشویید و لب هایتان را خشک کنید.

روغن بادام

روغن بادام به ترمیم سلول های مرده یاری می نماید و ترک های روی لب را نیز از بین می برد.

چند قطره از روغن بادام را با عسل مخلوط کنید و آن را هر صبح به لب هایتان بزنید. شما می توانید این معجون را به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید.

گلیسیرین

گلیسیرین نیز ماده دیگری ست که از خشکی پوست جلوگیری می نماید. مقداری از این ماده را با آب لیمو مخلوط کنید و آن را قبل از خواب به لب هایتان بمالید.

کافی ست گلیسیرین را به آرامی روی لب هایتان بمالید. همچنین می توانید آن را با آب لیمو مخلوط کنید و ترک های روی لب تان را از بین ببرید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه جادویی ست که بسیاری از مسائل را درمان می نماید. این گیاه حاوی فلاونوئیدی ست که به ترمیم سلول های مرده پرداخته و موجب روشنی و درخشندگی لب ها می گردد.

یک برگ آلوئه ورای تازه بردارید و مقداری از ژل آن را تخلیه کنید. سپس چند قطره روغن نارگیل به آن بیافزایید و مخلوط را به لب هایتان بزنید.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: برترین ها
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6796

به "خشکی لب و چند روش خانگی برای درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکی لب و چند روش خانگی برای درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید