خوشرو: بخور بخور نیست؟، قدرت پنهان مانع رسیدگی به پرونده ویلموتس می شود

به گزارش شیوا مارکت، یک پیشکسوت داوری مدعی است فساد در داوری فوتبال ایران ریشه کرده و همین امر سبب شده تا این رشته پیشرفتی نداشته باشد و در سراشیبی قرار بگیرد.

خوشرو: بخور بخور نیست؟، قدرت پنهان مانع رسیدگی به پرونده ویلموتس می شود

جعفر خوشرو، پیشکسوت داوری در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص وضع داوری فوتبال ایران گفت: شرایط بد بود، با آمدن آقایان و دخالت غیرفوتبالی ها بدتر هم شده است. افراد سیاسی در لیست داوران بین المللی و حتی چینش داوری دخالت می کنند. داورها بر اساس رابطه شان قضاوت می گیرند نه عملکردشان در زمین فوتبال. همین رییس فعلی چه گلی بر سر داوری زده بود که اکنون دوباره انتخاب شده است؟ البته بیشتر از این هم نباید انتظار داشت زیرا اکنون هر عزل و نصبی در فدراسیون برای انتخابات است و ملاک دیگر بهبود داوری نیست.

وی ادامه داد: انگیزه را از داوران ما گرفته اند. در بازی روز سه شنبه پرسپولیس و سپاهان خورشیدی عملکرد خوبی نداشت، آن هم در شرایطی که دیگر تماشاگر وجود ندارد و نیمی از فشار روی داور کاسته شده است. البته این تقصیر داورانی مثل خورشیدی هم نیست. آنقدر داور بی لیاقت به لیست داوران لیگ رجحان و حتی بین المللی اضافه شده که دیگر انگیزه ای برای داور باتجربه ای مثل خورشیدی نمانده است. این که فکر کنید اگر کسی را بردارند و نفر بعدی جایگزین شود، اتفاق خوبی می افتد سخت در اشتباه هستید. در دوران تاج و کفاشیان، عزل و نصب های داوری زیاد بود اما مگر اتفاق مثبتی افتاد؟ شرایط داوری روز به روز بدتر شد و حالا هم در راستا سراشیبی قرار گرفته است. 5 یا 6 سال پیش که من ناظر فدراسیون بودم در راستا شهر قم با سرپرست صبا صحبت می کردم. او برایم تعریف کرد که پیش از این تیم، سرپرست تیم دیگری بوده و وقتی برای هماهنگی به فدراسیون فوتبال رفته بود، شخص دلالی به او پیشنهاد داده بود که محسن قهرمانی را به عنوان داور بگذارند که این داور هم یک پولی دریافت کند.

خوشرو افزود: دوستان حقوق داوران را افزایش نمی دهند، آن وقت انتظار امکاناتی مثل VAR را دارید؟ آیا اکنون داوری در حد آسیا و جهان در لیگ برتر سوت می زند؟ یک فغانی داشتیم که آن را هم فراری اش دادند و حالا به هر نحوی هم دوست دارند کامل نامش را خط بزنند. اگر قول امکانات می دهند، فقط داد و هوار تبلیغاتی است تا مهدی محمدنبی رییس فدراسیون شود. با اتفاقاتی که من الان می بینم، امکان ندارد کسی جز نبی به این سمت برسد.

این پیشکسوت داوری افزود: چرا می گویم شرایط داوری تغییر نکرده است؟ آن موقع که قضاوت می کردم، در بازی سپیدرود و بانک استان باختران برای ما 100 هزار تومان به عنوان رشوه آوردند و گفتند به سود فلان تیم سوت بزنید. آن موقع حق الزحمه داور وسط 1800 تومان و کمک داور، 1200 تومان بود. من داد و بیداد کردم و زیر بار این کار نرفتم. دو روز بعدش متوجه شدم که 60 هزار تومان به دروازه بان تیم حریف دادند و آن دروازه بان هم به راحتی 6 یا 7 گل خورده بود. اتفاقی که سال ها بعد برای مسئولی چون غیاثی افتاد. ما که خبر داریم از همه چیز. فکر می کنید اکنون بخور بخور وجود ندارد؟ هر کسی به دنبال منفعت خودش است و کاری با وضع داوری ندارد.

خوشرو در انتها گفت: کسانی که در این فوتبال و داوری به قدرت می رسند دل شان به غیرفوتبالی هایی خوش است که خرشان در این مملکت می رود. قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی مجلس گفت که شرایط اقتصادی پرونده ویلموتس افتضاح است و سریعا باید به آن رسیدگی شود اما مگر اتفاقی افتاد؟ پشت پرده آن قدر قوی است که حتی حرف کننده مجلس برو ندارد و کسی پیگیر آن نمی شود. تنها آرزویی که دارم این است که شرایط داوری و فوتبال بهتر شود.

تا8: تا8: مجله نقد و بررسی کالا ها و محصولات برندها مختلف

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27134

به "خوشرو: بخور بخور نیست؟، قدرت پنهان مانع رسیدگی به پرونده ویلموتس می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشرو: بخور بخور نیست؟، قدرت پنهان مانع رسیدگی به پرونده ویلموتس می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید