داوطلبان کرونایی اجازه حضور درجلسات آزمون ها را ندارند، برگزاری آزمون کرونایی ها درشرایط متفاوت

به گزارش شیوا مارکت، معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه داوطلبان مبتلا و یا مشکوک به کروناویروس نباید در جلسه آزمون های پیش رو حضور داشته باشند، گفت: این افراد باید فرم خوداظهاری که منتشر خواهند شد، را تکمیل نمایند تا در شرایط متفاوت آزمون خود را ارائه دهند.

داوطلبان کرونایی اجازه حضور درجلسات آزمون ها را ندارند، برگزاری آزمون کرونایی ها درشرایط متفاوت

دکتر علیرضا رئیسی در مصاحبه با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات پروتکل های بهداشتی آزمون های پیش رو در کشور پرداخت و اظهار کرد: تمام کوشش ما این است که آزمون ها به دلیل شیوع کرونا در کشور لغو نشوند؛ به همین جهت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری آزمون های ایمن تدوین نموده ایم.

وی در ادامه توضیح داد: براساس استانداردهایی که ما در پروتکل های بهداشتی برگزاری آزمون های سراسری در نظر گرفته ایم، میزان فضایی که باید برای هر فرد اختصاص داده گردد افزایش یافته است و می توان گفت سلامت دانشجویان با اجرای دقیق این پروتکل تامین خواهد شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت تاکید نمود: ما برای شرایط مختلف برگزاری آزمون ها پروتکل های متفاوتی را تنظیم نموده ایم مثلاً اگر آزمون در یک فضای سرپوشیده برگزار گردد یک نوع پروتکل و اگر هم در فضای باز برگزار گردد پروتکل های دیگری را اجرا خواهیم کرد اما در فضای سرپوشیده آزمون ها باید تهویه مناسبی قرار داشته باشد و تعداد افرادی که در این فضا قرار می گیرند باید استاندارد باشد؛ ضمن اینکه زمان حضور افراد در حوزه های امتحانی نیز باید مطابق دستورالعمل باشد.

دکتر رئیسی تاکید نمود: براساس پروتکل های تدوین شده برای موارد فوق، از ورود افراد دارای علامت به حوزه های برگزاری آزمون های سراسری جلوگیری می کنیم؛ ضمن اینکه داوطلبان بیمار به هیچ عنوان نباید در جلسه آزمون حضور داشته باشند در این شرایط است که می توانیم عنوان کنیم که پروتکل های اجرای آزمون ها رعایت شده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: وزارت بهداشت مسئول نظارت بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در آزمون های پیش روی کشور است و این وزارتخانه در نظارت های خود بر نحوه اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در حوزه های برگزاری امتحان تاکید دارد و اگر در مناطق قرمز و یا حتی سفید این پروتکل ها با دقت اجرایی نشوند امکان برگزاری آزمون در آن حوزه وجود ندارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید نمود: دانشجویان قبل از برگزاری آزمون ها در سامانه خود اظهاری ثبت نام نمایند و بر این اساس شرایط برگزاری آزمون برای داوطلبانی که به این ویروس مبتلا و یا مشکوک هستند متفاوت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 27 شهریور 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21844

به "داوطلبان کرونایی اجازه حضور درجلسات آزمون ها را ندارند، برگزاری آزمون کرونایی ها درشرایط متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوطلبان کرونایی اجازه حضور درجلسات آزمون ها را ندارند، برگزاری آزمون کرونایی ها درشرایط متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید