در دوران کرونا از غذاهای طبع گرم بهره ببرید ، به هیچ عنوان فست فود نخورید

به گزارش شیوا مارکت، یک متخصص تغذیه می گوید در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور و دنیا اهمیت به نوع تغذیه بسیار مهم و لازم است و باید از مصرف بعضی از غذاها به خصوص فست فودها پرهیز کامل داشت.

در دوران کرونا از غذاهای طبع گرم بهره ببرید ، به هیچ عنوان فست فود نخورید

به گزارش خبرنگاران ، در شرایطی که ویروس کرونا سرسختانه به حضور خود در جوامع بشری ادامه می دهد موضوعات متعددی برای مقابله با این بیماری مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این موضوعات اهمیت به نوع تغذیه است. آیا نوع تغذیه در مقابله با این بیماری نقش دارد؟

در این رابطه یک متخصص تغذیه توضیحاتی را ارائه می دهد.

دکتر مهتاب قدوسی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرنگاران بیان کرد: انرژی موجود در سلول های بدن سیستم ایمنی را تقویت می نماید. فراهم آوردن انرژی مورد احتیاج بدن از طرق مختلفی امکان پذیر است که نقطه مشترک تمام آنها تغذیه است. با نوع تغذیه می توان انرژی مورد احتیاج را به سلول های بدنی رساند تا فرآیند تقویت سیستم ایمنی بدن شروع گردد.

وی گفت: مردم باید خوراکی های طبع گرم را استفاده نمایند. غذاهای طبع گرم دارای کالری بالایی هستند و با حرارت بالا طبخ می شوند. سلول ها انرژی لازم را از این غذاها دریافت می نمایند و در ادامه باعث می شوند بدن مقابل بعضی از ویروس ها عملکرد قوی تری داشته باشد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: غذاهای زیادی هستند که در طیف طبع گرم قرار می گیرند همانند خرما، انجیر، تو خشک، لپه، نخود، گوشت گوسفند، روغن زیتون، عسل، نان سبوس دار و ... بعضی از میوه ها نیز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند همانند لیموشیرین، پرتقال، نارنگی.

قدوسی در ادامه گفت: از نوشیدنی های و مواد سنتی نیز می توان استفاده کرد که از آنها می توان به عرقیجات و دمنوش های سنتی، اسطوخودوس، گل گاوزبان، دارچین، نعناع، پونه، چای کوهی، آویشن و زعفران اشاره نمود.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه مردم از مصرف فست فودها بپرهیزند گفت: سیستم ایمنی بدن در مقابل بعضی از غذاها و خوراکی ها ضعف نشان میدهد و ضعیف تر می گردد همانند شیرینی های مصنوعی که عموما در طبخ کیک و شیرینی به کار برده می گردد و یا سس های صنعتی. دوغ، شیر، عدس، روغن جامد و مایع و ... نیز باعث تعیف سیستم ایمنی بدن می شوند.

قدوسی بیان داشت: بعضی از ریشه ها نیز دارای طبع گرم هستند، همانند زردک، هویج، شلغم و سیب زمینی ترش. مغزهای گیاهی نظیر بادام زمینی نیز مفید تلقی می شوند.

وی یادآور شد: غذاهای طبع گرم به فرایند بهتر گردش خون در بدن بیشتر یاری می نمایند و انرژی زیادی را به وجود می آورند. البته توصیه می گردد از مصرف این غذاها به میزان زیاد خودداری کنید.هر چیزی حدی دارد.

این متخصص تغذیه در سرانجام گفت: در روزهای ماه رمضان بسیاری از مردم روزه می گیرند. واجب است تا افراد به نوع تغذیه خود اهمیت بسیار زیادی بدهند و مصرف سبزیجات، میوه ها و مایعات را در برنامه افطار و سحری خود بگنجانند تا در طول روز ضعف شدید که ناشی از گرسنگی و تشنگی است آنها را اذیت نکند.

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20157

به "در دوران کرونا از غذاهای طبع گرم بهره ببرید ، به هیچ عنوان فست فود نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دوران کرونا از غذاهای طبع گرم بهره ببرید ، به هیچ عنوان فست فود نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید