دو تصمیم مهم شورای عالی بورس در جلسه امروز

به گزارش شیوا مارکت، دبیر و سخنگوی شورای عالی بورس گفت: امروز در جلسه شورایعالی بورس در مورد فرآیند داد و ستد سهام عدالت و تاسیس شرکت های تامین سرمایه تصمیم گیری شد.

دو تصمیم مهم شورای عالی بورس در جلسه امروز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران؛ حسن قالیباف اصل با بیان اینکه تا به حال 27 شرکت آماده پذیرش در بورس شده اند، به آخرین شرایط سهام عدالت و شرکت های سرمایه گذاری استانی اشاره نمود و اضافه کرد: در جلسه امروز آخرین شرایط شرکت های سرمایه گذاری استانی و سهام عدالت آنالیز و گزارشی در این خصوص به شورایعالی بورس ارائه شد.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه ابلاغ شده در مرداد ماه، شرکت های سرمایه گذاری استانی موظف بودند سهامداران خود را شناسایی و اسامی آنها را در سامانه ثبت نمایند.

سخنگوی شورای عالی بورس ادامه داد: دو ماه از ابلاغ آیین نامه سپری شده و اکنون شرکت های سرمایه گذاری باید به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره سهامداران را برای حضور در مجمع دعوت نمایند.

وی گفت: شرکت های سرمایه پذیر هم باید سود سهامدارانی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب نموده اند مطابق سایر سهامداران پرداخت نمایند. به این ترتیب سود سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب نموده اند به حساب شخصی آنها واریز و سود افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب نموده اند به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز می گردد.

قالیباف به ضرورت اصلاحات مصوبه سال 91 شورایعالی بورس در مورد شرکت های تامین سرمایه نیز اشاره نمود و اضافه کرد: با توجه به مصوبات شورا در سال 91 تاسیس شرکت های سرمایه گذاری موسسین می توانستند حداکثر 35 درصد یک شرکت تامین سرمایه را داشته باشند. اما امروز با اصلاحاتی که در این مصوبه صورت گرفت موسسین شرکت هایی که سهام عام تشکیل می دهند، فارغ از این که یک گروه یا چند گروه باشند، می توانند حداکثر60 درصد یک شرکت تامین سرمایه را داشته باشند.

وی توضیح داد که این شرکت ها مجاز هستند که 40 درصد مابقی را پذیره نویسی عمومی نمایند. همچنین اگر گروه یا گروه هایی عضو هیات مدیره و سهامدار یک شرکت تامین سرمایه باشند نمی توانند در دیگر شرکت های تامین سرمایه به عنوان عضو هیات مدیره حضور داشته باشند.

->

تور کانادا: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24122

به "دو تصمیم مهم شورای عالی بورس در جلسه امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو تصمیم مهم شورای عالی بورس در جلسه امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید