دو چالش اساسی حوزه فرش البرز

به گزارش شیوا مارکت، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان البرز می گوید: در راستای ارتقای سطح فراوری و صادرات فرش دستباف و برطرف مسائل این حوزه با همه توان بیش از پیش کوشش خواهیم کرد.

دو چالش اساسی حوزه فرش البرز

به گزارش خبرنگاران جهانگیر شاهمرادی با اشاره به مسائل حوزه فرش استان می افزاید: از مهم ترین مسائل صنعت فرش در استان البرز تأمین مواد اولیه مرغوب، بازاریابی و فروش فرش دستباف است. وی بیان می نماید: استانداردسازی مواد اولیه، داشتن ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه ها و دانش آموختگان فرش و حمایت از طراحان از نیازهای مطرح شده در این حوزه است که اداره فرش این سازمان در پی ایجاد هماهنگی های لازم برای برطرف این مسائل است.

این مسئول با اشاره به افزایش توسعه صادرات در حوزه فرش دستباف می گوید: استفاده از بازاریابی و توجه به سلیقه مشتری بر توسعه صادرات فرش دستباف بسیار موثر خواهد بود. رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ادامه می دهد: آموزش قالی بافان و سلیقه یابی مصرف کنندگان داخلی و خارجی راه ارتقای این هنر و صنعت است. امیدواریم با حضور بزرگان فرش و مدیران کارگاه های فراوریی فرش اقدامات اساسی برای حمایت از فراوری فرش دستباف مرغوب و افزایش صادرات صورت پذیرد. با هدف دسترسی آسان به مواد اولیه مرغوب و بازاریابی و فروش تشکیل تعاونی فرش دستباف استان در دستور کار این سازمان واقع شده است.

وی یادآور می گردد: قیمت مواد اولیه 50 تا 60 درصد افزایش پیدا نموده و این امر باعث می گردد فراوریکننده رغبتی برای خرید نداشته باشد که این امر خود را در صادرات نشان می دهد. اعمال تحریم های مالی، کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان و قیمت بالای تمام شده فرش باعث کاهش میزان صادرات فرش دستباف استان می گردد. شاهمرادی می گوید: فرش البرز با همه مسائل و چالش ها، ظرفیت های شکوفا نشده بسیاری دارد که پشت دیوار بی توجهی پنهان مانده و ضروری است با نگاه ویژه برای برطرف موانع و مسائل زمینه بالندگی بیشتر این هنر- صنعت سودآور مهیا گردد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6414

به "دو چالش اساسی حوزه فرش البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو چالش اساسی حوزه فرش البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید