دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی با اعضای هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران

به گزارش شیوا مارکت، نشست معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با رئیس و اعضای هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران برگزار گردید.

دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی با اعضای هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در این نشست که صبح امروز یکشنبه 6 آبان در محل سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید، موضوعات مرتبط با فعالیت های جامعه تورگردانان در حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ولی تیموری معاون گردشگری کشور مورد آنالیز نهاده شد.

در این جلسه درباره موضوعاتی از جمله تورهای ورودی به کشور، حضور در نمایشگاه های خارجی، معرفی ایران به کشورهای مختلف جهان، استفاده از ظرفیت سفارتخانه ها در معرفی هرچه بهتر جاذبه های گردشگری کشور و ... بحث و گفت و گو شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست با تأکید بر تقویت همکاری ها بین سازمان میراث فرهنگی وبخش خصوصی به افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور اشاره نمود و گفت: خوشبختانه روند گردشگری روند رو به رشدی است و در این میان بر اساس آمارهای ارائه شده تعداد ورود گردشگران سلامت در کشور رو به رشد است.

او ادامه داد: در این میان موضوع لغو ویزا یکی از موضوعاتی است که می تواند به روند افزایش ورود گردشگر به کشور یاری کند و در همین رابطه با عمان به صورت یک طرفه لغو ویزا نموده ایم که بعد از این لغو ویزا، تعداد پروازهای عمان به ایران افزایش یافته است.

معاون رئیس جمهوری سپس به کشور چین به عنوان یکی از کشورهای هدف در جذب گردشگر اشاره نمود اضافه کرد: برنامه های خوبی را برای افزایش جذب گردشگر از چین دنبال می کنیم.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به نقش سفارتخانه ها در معرفی هرچه بیشتر ایران اشاره نمود و اضافه کرد: خوشبختانه وزارت خارجه و سفارتخانه های ایران به این موضوع توجه دارند و سفرای ایران در کشورهای مختلف این موضوع را جزو برنامه های خود قرار داده اند.

ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت جامعه تورگردانان گفت: فعالیت هایی که جامعه تورگردانان انجام می دهند دارای اهمیت است و با یاری این جامعه یکی از موضوعاتی که باید به طور جدی دنبال کنیم، تصویر سازی مناسب از ایران برای گردشگران است.

او اضافه کرد: در تحقیقات اجرا شده از گردشگران خارجی و بر اساس پژوهش های اجرا شده تعیین شده است که 98 درصد گردشگران ورودی به کشورهنگام خروج نگاهی که به ایران پیدا نموده اند، نگاه مثبت است و خوشبختانه تصویر سازی از ایران برای گردشگران خارجی به شکل بسیار خوبی دنبال می گردد.

تیموری اضافه کرد: با توجه به این که منافع جمعی داریم، با تمام توان کنار جامعه تورگردانان هستیم.

امن بودن ایران باید در جهان تبلیغ گردد

ابراهیم پور فرج رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز در این نشست با اشاره به این که ایران یک کشور امن در جهان به حساب می آید و مقصد مناسبی برای سفر گردشگران خارجی است گفت: امن بودن ایران باید در جهان تبلیغ گردد تا گردشگران کشورهای مختلف با این موضوع بیش از پیش آشنا شوند.

او اضافه کرد: 4200 آژانس خدمات مسافرتی و جهانگردی در کشور داریم که تعدادی از این آژانس ها در حوزه تورهای ورودی به کشور فعالیت دارند، خوشبختانه با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور بودیم و تغییرات مثبتی در حوزه تورهای ورودی صورت گرفت.

پور فرج اضافه کرد: درخواست ما این است که حمایت ها از جامعه تورگردانان بیشتر گردد تا بتوانیم به افزایش تعداد گردشگران ورودی به کشور یاری کنیم.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9629

به "دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی با اعضای هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی با اعضای هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید