راهنمای جامع موفقیت!

به گزارش شیوا مارکت، روزنامه شهروند - حسام حیدری: در مورد موفقیت و راه های رسیدن به آن، کتاب های روانشناسی و انگیزشی زیادی نوشته شده که تمرکز اصلی آن ها بر ایجاد انگیزه و تمرکز برای رسیدن به هدف است. اما متأسفانه این کتاب ها که اغلب ترجمه هستند، متناسب با فرهنگ و خصوصیات اجتماعی ما طراحی نشده اند و به همین دلیل است که عمدتا کمکی به جوانان ما نمی کنند. در این ستون قصد داریم بحث موفقیت را به صورت کامل شکافته و راهنمایی جامع برای جوانان ایرانی که قصد رسیدن به درجات بالای مالی و اجتماعی دارند ارایه دهیم.

راهنمای جامع موفقیت!

ژن خوب داشته باش

نخستین و مهم ترین قدم برای موفقیت در ایران داشتن ژن خوب است. بر عکس تمام کشور های دنیا، شما در ایران برای رسیدن به موفقیت نیازی به قورت دادن قورباغه یا برداشتن پنیر یا کار های ضایع این طوری ندارید. همین که صاحب پدر یا مادری با ژن برتر باشید برای موفقیت شما کفایت می کند. اما از آنجا که داشتن ژن خوب امری اختیاری نیست، شما باید به روشی ژن خوب را از افراد دارای نژاد برتر قرض بگیرید. ازدواج با دختر یک مدیر بلند پایه بهترین روش است. همین که همه بفهمند شما داماد فلان مدیر یا عروس فلان حاجی بازاری هستید، نصف راستا موفقیت طی شده است.

زیرآب بزن

اگر مدیر شما دختر دم بخت ندارد یا قبلا یکی از همکاران زرنگی کرده و دامادش شده است، راهی ندارید جز زیرآب زنی. تحقیقات علمی ثابت کرده، زیرآب زنی یکی از موثرترین روش ها برای رسیدن به درجات بالای مدیریتی است. برای این کار لازم است بر کار داماد مدیر تمرکز کرده و با لو دادن او پیش مدیر، امتیاز این مرحله را به دست آورید. زیرآب زن های حرفه ای زیرآب زنی خود را با ژست مظلومانه ای بیان کرده و قصد خود را پیشرفت مجموعه بیان می کنند.

کیف بکش

کیف کشی برعکس ظاهرش حرف بدی نیست. فرد کیف کش نان زحمت خودش را می خورد و با دویدن دنبال مدیر و کشیدن کیف او، خود را در دل مدیر جا می کند. عامل موفقیت کیف کش ها حضور حداکثری آن ها در همه جلسات و ملاقات ها و استفاده از رانت اطلاعات است. آن ها عرق مدیر را پاک کرده، صندلی را برایش تنظیم کرده و در را برایش باز می کنند. یک کیف کش حرفه ای به همین حد هم بسنده نکرده و با حضور در محل زندگی مدیر، به تمیز کردن خانه و خرید منزل اقدام می کند و از این طریق دل افراد خانه را هم به خود نزدیک می کند.

ماله بکش

ماله کشی کاری ترمیمی است. ماله کش ها برعکس کیف کش ها پشت مدیران خود حرکت کرده و سوتی ها و خراب کاری های آن ها را ترمیم کرده و صافکاری می کنند. ماله کش ها که معمولا به صورت گروهی کار می کنند، همیشه سعی می کنند نگاه متفاوتی به همه ماجرا ها داشته باشند و این توانایی را دارند که از دل هر لیوان خالی، نیمه پر پیدا کنند. اعصاب فولادین، توانایی بحث کردن طولانی، بی منطق بودن و اراجیف گفتن از توانایی های مورد نیاز یک ماله کش قوی و حرفه ای است.

تبریک و تسلیت بگو

تبریک گوها، گونه مجازی کیف کش ها هستند که به صورت مجازی و پیامکی به ابراز علاقه و عرض خاکساری اقدام می کنند. ابزار کار آن ها یک تقویم جیبی و گوشی تلفن همراه است. به این ترتیب که ابتدا تقویم را چک کرده و بنابر هر مناسبتی پیامک مربوط به آن را نوشته و برای مدیر ارسال می کنند. از روز دنیای دام و طیور تا روز دنیای بوسه، فرقی ندارد. مناسبت برای آن ها صرفا یک بهانه برای ارسال پیام است. بعضی از تبریک گو های حرفه ای با استخراج کامل تاریخ تولد اقوام مدیر بالادست خود، علاوه بر تبریک پیامکی با خرید و ارسال تولد برای عمه کوچیکه مدیر، مرز های پاچه خواری را گسترش می دهند.

آتوگیری و نگهداری از آن

آتوگیری نسبت به روش های قبلی خشن تر است. آتوگیر ها معمولا با ظاهری جذاب و خندان به مدیران خود نزدیک شده و در مرحله اول اعتماد او را جلب می کنند. آن ها سپس به پیدا کردن سوتی ها و گندکاری های مدیر خود اقدام کرده، اما برعکس ماله کش ها آن را توجیه نمی کنند. بلکه آن را به عنوان یک آتو جذاب در جایی نگهداری و در مواقع لزوم با رو کردن آن (یا تهدید به رو کردن آن) کار خود را پیش برده و پله های موفقیت را چهارتا یکی بالا می فرایند.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: برترین ها
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22075

به "راهنمای جامع موفقیت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع موفقیت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید