رشد اقتصادی چین کاهش یافت

به گزارش شیوا مارکت، اقتصاد چین در سه ماهه نخست سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.8 درصد کوچک شد.

رشد اقتصادی چین کاهش یافت

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس آمار رسمی منتشر شده، رشد اقتصادی چین در سه ماهه نخست سال کنونی میلادی 6،8 درصد کاهش یافت که عمدتا ناشی از شیوع بیماری کووید-19 است که موجب توقف فعالیت این کشور شده است.

پیش از این گروهی از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه نخست امسال 8،2 درصد کاهش خواهد یافت. با این حال، این بدترین عملکرد از آغاز انتشار عملکرد اقتصادی چین در اوایل سال های 1990 محسوب می شود. در سه ماهه خاتمهی سال 2019، رشد اقتصادی این کشور شش درصد در مقیاس سالانه افزایش داشت. چین از سال 1976 کاهش تولید ناخالص داخلی خود را تجربه نکرده است.

با توجه به اینکه چین وزنه سنگینی در اقتصاد جهان محسوب می شود، ارقام مربوط به رشد اقتصادی این کشور به دقت تحت نظر است. مائو شنگ یونگ، سخنگوی اداره ملی آمار چین اعلام کرد: در بحبوحه شیوع ویروس جدید کرونا در جهان، چین برای از سرگیری فعالیت و تولید، باید با مسائل و چالش های جدید روبرو شود.

چین برای مهار شیوع ویروس کرونای جدید که به طور رسمی جان بیش از سه هزار و 300 نفر را در این کشور گرفت، اواخر ماه ژانویه تدابیر قرنطینه ای بی سابقه ای اتخاذ کرد که موجب توقف فعالیت اقتصادی این کشور شد. ماه مارس، خرده فروشی به 15،8 درصد در سال کاهش یافت و تولید صنعتی تنها 1،1 درصد افزایش پیدا کرد. طی دو ماه قبلی (ژانویه و فوریه) بر اساس آمار موجود، خرده فروشی 20،5 درصد و تولید صنعتی نیز 13،5 درصد کاهش داشت.

به رغم بهبود شرایط سلامتی در چین طی چند هفته اخیر، هنوز صد ها میلیون چینی از ترس ابتلا به ویروس، همچنان به محدودیت تردد خود ادامه می دهند.

جولیان ایوانز-پریچارد، تحلیلگر موسسه کاپیتال اکونومیکس می گوید چین پس از آنکه در سه ماهه نخست شدیدترین کاهش رشد اقتصادی خود را از هنگام انقلاب فرهنگی که در سال 1976 خاتمه یافت، تجربه کرد، بین ماه های آوریل و ژوئن احتمالا دوباره شاهد افزایش تولید ناخالص داخلی خواهد بود.

این تحلیلگر در ادامه گفت: با این حال، بزرگترین اقتصاد آسیا، به راحتی از مشکل خارج نخواهد شد. حتی مسائل ممکن است تشدید شود. این مسائل شامل افزایش بیکاری، کاهش تقاضای داخلی و شرایط سخت خارجی که صادرات را کاهش می دهد، خواهد بود.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18870

به "رشد اقتصادی چین کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد اقتصادی چین کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید