رمز و رازهای شهر مونیخ را کشف کنید، تصاویر

به گزارش شیوا مارکت، مجلل، سرزنده و پیشرفته؛ مونیخ شهری با فرصت های فراوان، مناظر حیرت انگیز و جاذبه های بی شمار است. می توان روزها را به کشف رازهای سربه مهر در مرکز ایالت باواریا اختصاص داد و از تمامی شگفتی های هیجان انگیز این شهر دیدن کرد.

رمز و رازهای شهر مونیخ را کشف کنید، تصاویر

خانه برنهایمر

خانه برنهایمر (Bernheimer) به عنوان تأمین نماینده اصلی کالاهای لوکس برای خاندان سلطنتی در مونیخ پس از سال 1888، جواهری شگفت انگیز با معماری سبک باروک نوین محسوب می گردد. این راز پنهان در شهر، ساختمانی است که از اواخر دهه 1990 به حال خود رها شد و بعدها به دست یک نیکوکار ثروتمند افتاد: دویچه بانک. امروزه این مجموعه مسکونی و تجاری در میدان اصلی شهر واقع شده و نمای بیرونی آن تصویری از مونیخ قدیم را روایت می نماید؛ ترکیبی از تاریخ، ذوق و سلیقه و شکوه که ما را به دوران حکمرانی خاندان هابسبورگ می برد.

معادن زیرزمینی در موزه آلمان

موزه آلمان مکانی شگفت انگیز برای ملاقات با بعضی از نمایشگاه های خارق العاده در زمینه فناوری، تاریخ و هوانوردی است و یک رصدخانه رایگان هم دارد. با این حال، این تکه گم شده از پازل مونیخ در زیر زمین نهاده شده است. در این گالری عظیم به طول 700 متر، قدیمی ترین موتورهای موجود در اروپا نگهداری می گردد؛ به علاوه فناوری های معدن کاری از دوران قرون وسطی تا به امروز در اینجا به نمایش درآمده اند. موزه آلمان با ایجاد چند تغییر عظیم در محوطه های معدن کاری، در سه سطح اقدام به نمایش عملیات حفاری نموده است؛ این موزه عملیات حفاری روباز تا شیوه های معدن کاری نوین برای استخراج سنگ آهن را در قالب یک بازدید به گردشگران نمایش می دهد.

فیش ویته در بازار ویکتوالین

بازار ویکتوالیِن یا ویکتوالین مارکت (Viktualienmarkt) در قلب مونیخ، یک بازار سنتی 200 ساله است که در آن محصولات فصلی در 110 غرفه عرضه می شوند. فروشندگان در این بازار همه چیز، از گوشت و سبزی گرفته تا شیرینی و گل، می فروشند. جاذبه پنهان در این بازار عظیم، فیش ویته (Fisch Witte) است. فیش ویته رستورانی کوچک اما جذاب است که ماهی های تازه رودخانه دانوب را سرو می نماید. مشتریان می توانند غذاهای دریایی لذیذی مانند گربه ماهی، اردک ماهی و لای ماهی (tench) را به شیوه های مختلف، سوشی یا پخته، امتحان نمایند.

جزیره گل رز

جزیره رز (The Rose Island) به دستور حاکم باواریا، ماکسیمیلیان دوم، به عنوان یک اقامتگاه تابستانی ساخته شد و بعدها از سوی پسر وی، لودویگ دوم، مورد استفاده نهاده شد. این جزیره یکی از بهترین جاذبه های پنهان در مونیخ است و سواحل حیرت انگیزی دارد. اقامتگاه موجود در کنار دریاچه استارنبرگ (Starnberg) به تنهایی برای جذب شخصیت های مشهور قرن نوزدهم کافی بود؛ شهبانوی روسی، تزارینا ماریا الکساندروونا (Tsarina Maria Alexandrowna) و ریچارد واگنر، نوازنده آلمانی، از جمله افرادی بودند که از ایوان جنوبی این عمارت به کوه های آلپ خیره می شدند. به علاوه، اخیراً یک شگفتی دیگر هم از سوی باستان شناسان کشف شده است؛ در نزدیکی جزیره، 4 متر زیر آب، مجموعه ای از خانه های ماقبل تاریخ پیدا شده که در عصر حجر محلی برای زندگی مردم بود.

سالن نمایش دریلایر

سالن نمایش دریلایر (Drehleier) پس از 39 سال فعالیت در صنعت سرگرمی، مکانی معمولی برای صرف وقت در هنگام عصر نیست. شور و هیجان از تمام گوشه و کنار این سالن فوران می نماید. حتی نام سالن (به معنی ساز موسیقی هاردی-گاردی) استعاره ای از احیای هنرهای سرگرمی فراموش شده است. در این مجموعه نمایش های موزیکال و کمدی همراه با پایکوبی و آواز برگزار می گردد، در حالی که رستوران آن با سرو خوراکی های منحصر به فرد به بازدیدنمایندگان این فرصت را می دهد که در حین تماشای نمایش های زنده، غده های چشایی خود را شگفت زده نمایند.

چایخانه ژاپنی

چایخانه اوراسِنکه (Urasenke) هدیه ای به رسم دوستی و نشانه ای از اتحاد میان ژاپن و آلمان پس از جنگ جهانی دوم است که در سال 1972 از سوی دکتر سوشیتو سِن (Soshitsu Sen)، استاد اعظم مدرسه چای در توکیو، به دولت محلی باواریا هدیه داده شد. این چایخانه با پیروی از آموزه های مذهب بودا به منظور تفکر و مراقبه، راه را برای صرف نوشیدنی های آرامش بخش و موزون در محیطی آرام و خلوت هموار می نماید. این چایخانه که تقریباً دور از دسترس است، در دومین آخر هفته هرماه درهای خود در باغ انگلیسی مونیخ را برای برگزاری یک مراسم صرف چای به روی عموم می گشاید.

موج سواری در آیسباخ

بر روی تخته های موج سواری پریده و این ورزش را در رودخانه مصنوعی آیسباخ (Eisbach) به طول 2 کیلومتر تجربه کنید. گردشگران از سال 1972 تا به امروز مشغول موج سواری بر روی این رودخانه در باغ انگلیسی مونیخ هستند. شناگران و موج سواران می توانند در تمام طول تابستان به تفریح در این رودخانه بپردازند. به علاوه مسابقات فراوانی در این آب ها برگزار می گردد و موج سواران در زمستانِ باواریا به نمایش هنرهای خود در میان توده های برف می پردازند؛ با این حال نباید پوشیدن مایوی ضدآب را فراموش کرد.

مسابقه شوالیه ها

اطراف دروازه های قلعه کالتنبرگ (Kaltenberg) میزبان مراسمی سالانه با حضور جادوگران، تردستان، شعبده بازان، پایکوبینده ها و ستارگان قرون وسطی، یعنی شوالیه های قهرمان، است. شرکت نمایندگان از بیش از 100 کشور جهان برای نمایش مهارت های خود در مبارزه راهی این تورنمنت می شوند. این فستیوال با حال و هوای پرشور خود، هرساله در خلال دومین و سومین آخر هفته ماه جولای در حصار دیوارهای قلعه برگزار شده و بازدیدنمایندگان را به جهانی باستانی باواریا می برد.

هیجان در پارک بلومبرگ

پارک تفریحی بلومبرگ (Blomberg) با مناظر حیرت انگیز خود بر فراز مونیخ، مجموعه ای کامل برای معتادان آدرنالین و ماجراجویانی است که به دنبال فاصله دریافت از مناطق شناخته شده شهری هستند. این پارک علاوه بر پیست مدور سورتمه سواری برای فصل تابستان، یک ترن هوایی موسوم به بلومبرگ بلیتز (Blomberg-Blitz) و همچنین یک بانجی ترامپولین، دارای پیست های اتومبیل رانی و تفریحات آبی است. با بارش برف در فصل زمستان در آلمان، دامنه های اطراف به محلی مناسب برای اسکی بازی و سورتمه سواری تبدیل می گردد.

ایستگاه بازی: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: گردشبان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23401

به "رمز و رازهای شهر مونیخ را کشف کنید، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز و رازهای شهر مونیخ را کشف کنید، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید