روحانی وارد عمان شد

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران: رییس جمهور کشورمان در نخستین سفر خود به کشورهای حوزه خلیج فارس وارد مسقط پایتخت عمان شد و مورد استقبال نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور نهاده شد.

روحانی وارد عمان شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران ؛ حسن روحانی، رییس جمهوری در نخستین سفر خود به کشورهای حوزه خلیج فارس وارد مسقط پایتخت عمان شد و مورد استقبال فهد بن محمود آل سعید نخست وزیر و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه این کشور نهاده شد.

رییس جمهور در این سفر دو روزه در ارتباط با تقویت و توسعه روابط دو کشور و همچنین مذاکره در مورد مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی با سلطان قابوس پادشاه عمان مسوولان بلندپایه این کشور دیدار وگفت و گو می نماید.

وزرای امور خارجه، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون وزیر بهداشت و تعدادی دیگر از مقامات ارشد دولتی، رییس جمهوری ایران را در این سفر همراهی می نمایند.

رییس جمهوری در حالی راهی عمان شد که سلطان قابوس تنها 20 روز پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در راس هیات بلند پایه سیاسی - مالی متشکل از وزیر امور خارجه، مشاور عالی فرهنگی و همچنین وزیر نفت این کشور به تهران سفر کرد و به این ترتیب پادشاه عمان نخستین میهمان عالی رتبه خارجی دولت تدبیر و امید بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8217

به "روحانی وارد عمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی وارد عمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید