روزشمار: 8 بهمن؛ درگذشت ادوارد میدلتون بری، معمار انگلیسی و طراح رویال اپرا هاوس

به گزارش شیوا مارکت، امروز سالروز درگذشت ادوارد میدلتون بری، معمار و طراح انگلیسی است. او طراح ساختمان معروف رویال اپرا هاوس است.

روزشمار: 8 بهمن؛ درگذشت ادوارد میدلتون بری، معمار انگلیسی و طراح رویال اپرا هاوس

ادوارد بری پسر سوم سر چارلز بری بود که در 7 ژوئن سال 1830 در لندن متولد شد. وی در سنین پایین به مدرسه ای در نزدیکی خانه شان فرستاده شد و پس از مدتی به مدرسه ای خصوصی در والتامستو رفت. او بقیه دوران تحصیلش را تا زمانی که به کالج کینگ لندن برود، در همان جا سپری کرد.

او در دوران دانشجویی آغاز به مشارکت در پروژه های پدرش کرد و تا سال 1860 که با مرگ ناگهانی پدرش همراه شد به این کار ادامه داد. در این مدت او توانست پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد. در سال 1848 او توانسته بود، دانشجوی آموزشگاه رویال گردد و همزمان با همکاری با پدرش تحصیلش را نیز ادامه دهد. اولین کار مهم او کلیسای سنت سیویر در هاورستاک هیل بود که بین سال های 1855 تا 1856 بنا شد. طرح های او برای مدرسه های سنت ژیل در خیابان اندل لندن باعث شد تا بیشتر شناخته گردد.

بازسازی سالن تئاتر کانونت گاردن (که بر اثر آتش سوزی از بین رفته بود) تنها طی 8 ماه در سال 1857 و مرتفع سازی سالن فلورال، یک سال پس از بازسازی کانونت گاردن نمایانگر تنها بخشی از انرژی، مهارت ها و قابلیت های هنری او تلقی می شوند. او این کارها را به طور مستقل برای مشتریان شخصی اش انجام داده بود و در انجام آنها پدرش هیچ نقشی ایفا نمی کرد. در سال 1860 سر چارلز بری ناگهان درگذشت و ادوارد مسئولیت تکمیل پروژه های نیمه کاره پدرش را بر دوش کشید که از مهم ترین آنها می توان قصر وست مینستر و سالن هالیفکس تاون اشاره نمود.

در 29 مارس 1862 او با لوسی، دختر توماس کتل ول ازدواج کرد. مابقی عمر او پر است از کارهایی که وی طراحی کرد و بیشتر آنها پروژه هایی ملی و مهم محسوب می شوند. در سال 1869 او عضو هیئت علمی دانشگاه شد و در سال 1873 همزمان با بازنشستگی سر جرج ژیلبرت اسکات به عنوان مدرس رشته معماری در آموزشگاه رویال مشغول به کار شد. در سال 1874 پس از استعفای سیدنی اسمیرک او به عنوان گنجینه آموزشگاه انتخاب شد.

از مهم ترین کارهای او در معماری شهر لندن می توان به سالن تئاتر رویال اپرا هاوس در کانونت گاردن اشاره نمود. وی بعلاوه فلورال هال را با استفاده از المان هایی چون شیشه و آهن، تحت تاثیر کریستال پالاس بنا نهاد. او به شدت علاقه مند و تحت تاثیر روش های معماری کلاسیک بود.

ادوارد بری انتها در 27 ژانویه سال 1880 در سن 49 سالگی چشم از دنیا فروبست.

در همین روز:

  • تصرف آذربایجان به وسیله قوای روس در جریان جنگ دنیای اول (1293 شمسی)
  • امضای قرارداد صلح معروف به مصالحه صد ساله میان ایران و روم (422 میلادی)
  • زادروز شاه عباس (1556 میلادی)
  • زادروز موزارت آهنگساز بلند آوازه اتریشی (1756 میلادی)
  • ساخت اولین قرص شیمیایی آسپرین (1900 میلادی)
  • درگذشت راجر بی. چافی، خلبان، مهندس و فضانورد آمریکایی (1967 میلادی)
  • درگذشت گاس گریسوم، خلبان و فضانورد آمریکایی (1967 میلادی)
  • درگذشت ادوارد هیگینز ویت، خلبان، مهندس و فضانورد آمریکایی (1967 میلادی)
  • امضای قرارداد صلح ویتنام پس از شکست آمریکا از این کشور (1973 میلادی)
  • روز دنیای یادآوری هولوکاست
منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29788

به "روزشمار: 8 بهمن؛ درگذشت ادوارد میدلتون بری، معمار انگلیسی و طراح رویال اپرا هاوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزشمار: 8 بهمن؛ درگذشت ادوارد میدلتون بری، معمار انگلیسی و طراح رویال اپرا هاوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید