روزنامه صداوسیما: 72 میلیون تومان؛ شهریه یک سال تحصیل برای پایه دهم در مدرسه ای در تهران

به گزارش شیوا مارکت، در منطقه نازی آباد نیز مادر یکی از دانش آموزانی که سال جاری به کلاس دوم می رود، گفت که سال پیش 18 میلیون تومان شهریه پرداخته که سال جاری به 21 میلیون تومان افزایش یافته است. در منطقه تهرانپارس نیز خانواده ای را یافتیم که مدرسه مورد نظر از شهریه 16 میلیون تومانی پارسال به شهریه 20 میلیون تومانی برای سال تحصیلی آینده رسیده است.

روزنامه صداوسیما: 72 میلیون تومان؛ شهریه یک سال تحصیل برای پایه دهم در مدرسه ای در تهران

شهریه 60 میلیون تومانی مدرسه ای در ستارخان برای دانش آموزان کلاس دهم به 72میلیون تومان افزایش یافته است.

روزنامه جام جم در گزارشی لیستی از افزایش شهریه مدارس غیردولتی ارائه داده و از این شرایط و آشفتگی آن انتقاد نموده است.

این روزنامه نوشته است: اسمش را بگذاریم انفجار، بگذاریم گرانی سرسام آور، بگذاریم خودسری مدارس یا بگذاریم اوضاعی آشفته که خیلی ها خود می بُرند و خود می دوزند و حرف بالادستی ها را نمی خوانند؟ سال جاری شهریه بسیاری از مدارس غیردولتی به صورت انفجاری افزایش یافته و بسیاری از خانواده ها را به ناچار به سمت مدارس دولتی سوق داده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: پدر یکی از دانش آموزان کلاس اولی در منطقه 4 تهران که مهرماه به کلاس دوم می رود، به ما می گوید برای سال تحصیلی جاری 18 میلیون تومان شهریه پرداخته ولی چند روز قبل به وی اعلام نموده اند شهریه سال تحصیلی تازه 36 میلیون تومان خواهد بود. پدر دانش آموز دیگری در کلاس دوم هم شهریه پارسال را 15 میلیون تومان بیان کرد که همان مدرسه سال جاری شهریه 27 میلیون تومانی را درخواست نموده است.

در منطقه نازی آباد نیز مادر یکی از دانش آموزانی که سال جاری به کلاس دوم می رود، گفت که سال پیش 18 میلیون تومان شهریه پرداخته که سال جاری به 21 میلیون تومان افزایش یافته است. در منطقه تهرانپارس نیز خانواده ای را یافتیم که مدرسه مورد نظر از شهریه 16 میلیون تومانی پارسال به شهریه 20 میلیون تومانی برای سال تحصیلی آینده رسیده است.

جام جم افزوده است: در منطقه پردیس تهران پدری به ما گزارش داد که پارسال 12 میلیون و800 هزار تومان برای کلاس نهم فرزندش شهریه پرداخته که همان مدرسه سال جاری شهریه 32 میلیون تومانی را به خانواده ها اعلام نموده است. در منطقه 5 تهران هم مادری به ما بیان کرد که برای فرزند کلاس چهارمی اش سال پیش 30 میلیون تومان پرداخته ولی سال جاری باید 54 میلیون بپردازد. و در اتفاقی وخیم تر در منطقه 3 دانش آموزی که مهر ماه به کلاس سوم می رود، باید 55 میلیون تومان شهریه بدهد در حالی که شهریه پارسال وی 24 میلیون تومان بوده است.

این همان اتفاقی است که در منطقه 2 تهران نیز برای دانش آموزان یکی از مدارس روی داده و شهریه کلاس پنجم از نرخ 30 میلیون تومانی سال گذشته به 48 میلیون تومان رسیده؛ همانطور که شهریه 60 میلیون تومانی مدرسه ای در ستارخان برای دانش آموزان کلاس دهم به 72میلیون تومان افزایش یافته است.

این روزنامه اصولگرا نوشته است: اینجاست که می گوییم مدارس خود می بُرند و خود می دوزند و نظارت ها هم به قدری کمرنگ است که این فرآیندها متوقف نمی گردد. واقعیت این است که خیلی از خانواده ها شهریه های تازه را تاب نیاورده و به سمت مدارس دولتی کوچ نموده اند، مدارسی با هزار و یک مشکل از جمله تراکم بالای دانش آموزی؛ پس آموزش و پرورش به گوش باشد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30069

به "روزنامه صداوسیما: 72 میلیون تومان؛ شهریه یک سال تحصیل برای پایه دهم در مدرسه ای در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه صداوسیما: 72 میلیون تومان؛ شهریه یک سال تحصیل برای پایه دهم در مدرسه ای در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید