مهدی همایون فر: جشنواره فجر، چشم امید فیلمسازان است

به گزارش شیوا مارکت، تهران (پانا) - مهدی همایون فر با اشاره به لزوم توجه به سینمای شهرستان ها و سینماگران مستعد از سراسر کشور گفت جشنواره فیلم فجر همواره نقطه امید و مرکز توجه فیلمسازان و سینماگران در طول چهل سال گذشته بوده است.

مهدی همایون فر: جشنواره فجر، چشم امید فیلمسازان است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، مهدی همایون فر، تهیه نماینده سینما گفت: جشنواره فیلم فجر همیشه نقطه امید و مرکز توجه فیلمسازان و سینماگران در طول چهل سال گذشته بوده است. گاهی سیاست به هر علتی بر سر جشنواره سایه انداخته که موجب دل چرکین شدن سینماگران شده که این همیشه جزو نقاط ضعف جشنواره محسوب می گردد.

تهیه نماینده فیلم اتوبوس شب با اشاره به کم رنگ شدن شور و اشتیاق حضور در جشنواره در سال های اخیر اضافه نمود: کم رنگی شور و اشتیاق و استقبال از جشنواره به اصل رسانه سینما مربوط می گردد. با این وجود جشنواره هر سال، چشم امید فیلمسازان است. در طول این سال ها اگر کسی می خواست در سینمای ایران رشد کند، باید در جشنواره فیلم فجر دیده می شد. سینماگران به این جشنواره چشم دوخته بودند و لحظه شماری می کردند تا زمان جشنواره فرا برسد و آثارشان در سینما به محک کارشناسان و تماشاگران برسد.

او تأکید کرد: از زمان آغاز بحران کرونا، سکته ای ناخواسته در سینما پیش آمد و در پی آن رسانه های خانگی و دستگاه های موازی سینما راه افتاد که روی سینمای ایران سایه انداخت. اما آیا در این شرایط بحرانی که تقریبا از دو سال پیش آغاز شده، سینمای ما می تواند جان سالم به در ببرد؟ قطعا سینمای ایران، راه بسیار دشواری در پیش خواهد داشت.

همایون فر گفت: متأسفانه بحران کرونا موجب تعطیلی سالن های سینما شد و به موازات آن رسانه های خانگی بسیار جدی تر در میدان حضور پیدا کردند. فکر می کنم این رسانه ها که جای خود را در میان مردم باز کردند، به رقیبی برای سینما بدل شدند و این کار را برای سینما سخت نموده است.

این مدیر فرهنگی با اشاره به راهبردهای نو سازمان سینمایی و ضرورت توجه به نسل نو فیلمسازان مطرح نمود: اگر ما روی سینمای شهرستان ها و جوانانی که استعدادشان را در کارهایشان نشان داده اند تمرکز بیشتری بگذاریم و روی آنها سرمایه گذای کنیم، قطعا آینده درخشانی در انتظار آنان است. فکر می کنم نباید زیاد به مراکز آموزشی که به صورت آکادمیک فراوری نیروی رسمی می نمایند، دل ببندیم. اگر به سینماگران پیروز چهل سال گذشته نگاه کنید، می بینید که آنها تحصیل نموده دانشگاه های رسمی نبوده اند. آنها غالبا استعدادهایی بودند که در میان جوانان شهرستانی و یا تهرانی رشد کردند و استعداد ذاتی آنها در سینما به شکوفایی رسید. مهم ترین چالشی که جوانان فیلمساز دارند، این است که آنها برای حضور در سینما به یک تیم حرفه ای احتیاج دارند، این یعنی لزوم تأمین هزینه ها و این کاری نیست که جوانان به تنهایی از عهده آن بر آیند و حتما باید حمایت های جنبی از سمت مراکز دولتی صورت گیرد تا آنها بتوانند خودشان را در صحنه عمل نشان دهند.

تهیه نماینده فیلم هایی چون هیام و 33روز با اشاره به صدماتی که در جریان کرونا متوجه سینما شد، مطرح نمود: به نظر من سال جاری در جشنواره چهلم فیلم فجر باید توجه ویژه ای به نسلی که در جریان کرونا صدمه دید داشته باشیم، به سینماگرانی که مبتلا شدند و یا به علت شیوع کرونا، از لحاظ مالی و معیشتی دچار مشکل شدند و متأسفانه صدمات مالی و اجتماعی دیدند. از اینگونه افراد که بیشتر صدمه دیدند، باید دلجویی گردد. نباید فراموش کنیم که خانواده سینماگران محدود است که نباید آنها را به راحتی از دست بدهیم.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29863

به "مهدی همایون فر: جشنواره فجر، چشم امید فیلمسازان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی همایون فر: جشنواره فجر، چشم امید فیلمسازان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید