رویا پارک تهران ، نخستین موزه خطای دید کشور

به گزارش شیوا مارکت، تهران یکی از مهیج ترین شهرهای ایران بوده که شما می توانید در آن به راحتی با کلی مکان سرگرم کننده روبرو شوید و در صورت تمایل تعدادی از آن ها را به عنوان پاتوق آخر هفته های خود برگزینید. یکی از بهترین این اماکن و پاتوق ها، رویا پارک تهران بوده که به عنوان نخستین موزه خطای دید کشور از آن یاد می گردد. در آدرس رویا پارک تهران شما می توانید آزادانه خیال پردازی کنید و پیروز به ثبت تصاویر ناب و چند بعدی شوید و ساعات خوشی را برای خود و همراهانتان به ارمغان بیاورید. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا شما را با یکی از فوق العاده ترین بخش های فعال در مجموعه موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد آشنا نماییم. این مقاله برای کسانی که نمی دانند رویا پارک کجاست یا حتی چگونه جایی به حساب می آید، قطعا مفید و خواندنی خواهد بود.

رویا پارک تهران ، نخستین موزه خطای دید کشور

مختصری آشنایی با پارک جادویی تهران

بی تردید بهترین اسم برای رویا پارک پایتخت استفاده از کلمه جادویی است تا بتواند به خوبی القا نماینده ماجراهای عجیب و غریبی باشد که در آدرس رویا پارک تهران انتظار شما را می کشند. پارک رویایی تهران در سال 1398 شمسی در مجموعه موزه و حیات وحش دارآباد تاسیس شد و تمام بخش هایش به مدد و همت نیروهای بومی و متخصص کشور طراحی و ساخته شده اند که در راس آنان، نابغه ایجاد خطای دید ایران یعنی صالح سخندان واقع شده است. مشابه موزه خطای دید ایران در دنیا تا دلتان بخواهد وجود دارد و شما نیز می توانید در صورت داشتن تمایل با سراغ تک تک آنان بروید. اما چیزی که این وسط سبب ایجاد تمایز میان موزه خطای دید ایران با دیگر موزه های خطای دید دنیا شده، وجود بخش های مختلف با موضوعات متنوع در سراسر این مجموعه است که سعی شده در تمامی این بخش ها از فاکتورهای علمی و تفریحی استفاده های متعددی گردد. در رویا پارک تهران چیزی بین 80 تا 100 اثر هنری به چشم می خورند که تنها مرحله چیدمان هر یک از آنان بطور متوسط چیزی نزدیک به 7 ماه به طول انجامیده است. یادتان باشد از دریافت عکس در بخش های مختلف این مجموعه غافل نشوید.

نکاتی در هنگام بازدید از موزه خطای دید ایران

یادتان باشد برای حضور در بخش سه بعدی پارک، حتما باید کف کفش هایتان را با کیسه هایی به اسم لمینت بپوشانید تا مانع از وجود کثیفی و آسیب به محتویات این بخش شوید. گفتنی است حضور در دیگر بخش های موجود در آدرس رویا پارک تهران احتیاج به پوشاندن کفی کفش هایتان ندارد. با اینکه اصلی ترین امکان تفریحی در این مجموعه، عکاسی و ثبت لحظات خارق العاده شما در بخش های مختلف است، اما یادتان باشد در بعضی از قسمت های این مجموعه تنها عوامل اجازه دریافت عکس از شما را دارند. توصیه می کنیم ترجیحا با تعداد نفرات کمتری اقدام به بازدید از موزه خطای دید تهران کنید، زیرا تنها یک فرصت 60 دقیقه برای شما در نظر گرفته شده که بتوانید عکس های مورد علاقه خود را در بخش های مختلف این پارک تهیه کنید. بهتر است از آوردن بچه ها زیر 9 سال به رویا پارک تهران خودداری نمایید، چون ممکن است حس پنگانه آن ها در بعضی از بخش ها دچار چالش های اساسی گردد. همچنین، از یاد نبرید که پاور بانک و باتری اضافه برای شارژ موبایل و دوربین عکاسی را نیز با خود به همراه داشته باشید. برای ثبت تصاویر هیجان انگیز پیشنهاد می کنیم در روزهای میانی هفته و در تایم صبح اقدام به حضور و بازدید از این جاذبه جادویی شهر تهران نمایید تا از شلوغی و ازدحام آن به هنگام عکاسی رها شوید. نباید فراموش کنید که حتما از لباس هایی راحت با رنگ های شاد و طرح های زیبا بهره ببرید تا پیروز به ثبت عکس های قشنگتری شوید. برای این منظور می توانید تعدادی شال، کلاه، پیراهن و سایر اکسسوری های مردانه و زنانه را با خود همراه ببرید.

آشنایی با بخش های مختلف رویا پارک تهران

بخش تاریک

قسمتی کاملا تاریک با نقاشی هایی بصورت بلک لایت بوده که تنها با نور فرابنفش قابل رویت هستند و شما را با روایت یک مجموعه جذاب از پیدایش کهکشان راه شیری و همچنین کره زمین به دنیای عجیب و غریبی وارد می نمایند. گفتنی است در این بخش، از موسیقی های مناسبی نیز استفاده می گردد که برای ایجاد حس در درون شما کاملا موثر هستند؛ مثل دیدن تصاویری از دریا با شنیدن صدای موج و پرنده های دریایی.

بخش جاذبه

اگر تا به حال در یک اتاق یا آشپزخانه وارونه پیروز به حرکت و عکاسی نشده اید، حتما از این قسمت موجود در آدرس رویا پارک تهران بازدید بعمل آورید. در این قسمت شما با اتاق های مختلفی روبرو می شوید که طراحی و دیزاین آن ها با استفاده از زوایای انحرافی 20 تا 180 درجه اجرا شده و شما را با یک چالش اساسی در مورد جاذبه زمین روبرو می نمایند.

بخش پرسپکتیو

این بخش از موزه خطای دید تهران از هواداران پرشماری برخوردار است، زیرا همه چیز در این بخش از چند وجه ظاهری گوناگون برخوردار هستند؛ مثلا در یک بخش شما با یک فنجان روبرو می شوید و داخل آن می نشینید تا دیگر همراهانتان پشت میز نشسته و شما را نوش جان نمایند. یا اینکه در گوشه ای دیگر از این بخش با اتاق ایمز (Ames room) روبرو می شوید که به ظاهر از سطح صافی برخوردار است اما در عمل اگر دو نفر در دو طرف آن قرار گیرند، با اختلاف ارتفاع فاحشی از هم تعیین می شوند. همچنین، نباید فراموش کنید که از تابلوی مداد رنگی ها نیز بازدید کنید که از یکسو نماد یوز ایرانی را نمایان می سازد و از طرف دیگر نقشه ایران را برایتان هویدا می نماید.

بخش سه بعدی

از دیگر قسمت های مهیج و فوق العاده ای که در رویا پارک تهران طراحی شده، باید به بخش سه بعدی آن اشاره نمود. در اینجا شما با تصاویر داخلی و خارجی متعددی روبرو هستید که بصورت سه بعدی طراحی شده اند، همچون تصویری از فرشته بالدار، گوی برفی، قایق شناور در کانال آبی ونیز که شما می توانید جزیی از این عکس ها محسوب شوید. ناگفته نماند شعار اولین موزه خطای دید ایران یعنی عبارت من خود خوشحالی هستم نیز در این بخش بصورت سه بعدی در نظر گرفته شده است.

بخش بی نهایت

یک قسمت کاملا آینه کاری شده بوده که سبب می گردد شما از شرایط وجودیتان خارج شده و به راحتی وارد دنیای بی نهایت تخیل و اسرار شگفت انگیز شوید. مهمترین قسمت این بخش متعلق است به دو اتاق 6 و 4 ضلعی که تمام قسمت های آنان به خوبی با آینه پوشش داده شده اند.

بخش ترفندها

اگر هدفتان از ورود به رویا پارک تهران مقابله با خطاهای دید و معماهای حل نشده بوده، بهتر است یک راست به سراغ بخش ترفندها بروید و مهارت و نبوغ خود در را راستای کشف حقایق پشت پرده تک تک کارهایی که در این مکان اجرا شده و سبب به چالش کشیدن حواس پنج گانه شما می شوند، به خوبی بسنجید. در بخش ترفندها می توانید با عصا از سطح زمین بلند شوید یا توسط تابلوی نور و سایه، نیمرخی از خود را بر روی دیوار بصورت کاملا اعجاب انگیز مجسم سازید.

امکانات و دیگر جاذبه های اطراف این مجموعه

در کنار تمام پارامترهای جذاب و هیجانی موجود در رویا پارک تهران، شما می توانید با امکانات رفاهی مختلفی همچون نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، سالن انتظار، فضای سبز همراه با نیمکت شهری، بوفه فروش تنقلات، کافی شاپ و رستوران، فروشگاه خرید هدایا و همچنین عکاسی حرفه ای و چاپ تصاویر شما بر روی تیشرت، لیوان، قاب با هزینه جداگانه روبرو شوید. از قلم نیفتد به دلیل قرار دریافت موزه خطای دید ایران در مجموعه حیات وحش دارآباد شما قادر هستید ضمن بازدید از رویا پارک تهران از دیگر جاذبه های موجود در این مجموعه یا نزدیک به آن نظیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران (در حدفاصل 3 کیلومتری از رویا پارک واقع شده است)، دکترلند، موزه حیات وحش نیز بازدید بعمل آورید.

رویا پارک کجاست و راهنمای جهت منتهی به آن

برای دست یابی به آدرس رویا پارک تهران می توان از وسایل حمل و نقل گوناگونی همچون خودروهای شخصی، تاکسی ها، اتوبوس های شرکت واحد و همچنین خطوط مترو استفاده کرد. علاقمندان به وسیله اتوبوس های شرکت واحد می توانند ابتدا خود را توسط اتوبوس های BRT به میدان تجریش رسانده و سپس از آنجا توسط اتوبوس های تجریش به طرف دارآباد حرکت نمایند. همچنین، بازدیدنمایندگانی هم که می خواهند به وسیله مترو خود را به موزه خطای دید تهران برسانند، می توانند برای این منظور از ایستگاه های متروی نوبنیاد یا تجریش استفاده نمایند و سپس بعد از خروج از ایستگاه ها بوسیله تاکسی های موجود به طرف این جاذبه گردشگری بروند. برای افرادی که بطور کامل می خواهند بدانند رویا پارک کجاست هم دو آدرس مجزا را عنوان نموده ایم تا قدری کارشان را ساده کنیم:

آدرس ورودی جنوبی: تهران - خیابان آجودانیه (سباری) - کوچه ابرار

آدرس ورودی شمالی: تهران - خیابان باهنر - خیابان دارآباد - انتهای خیابان موزه

ساعات بازدید: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9:00 الی 19:30 و روزهای پنجشنبه و آدینه نیز از ساعت 10:00 تا 22:00

هزینه ورودی: 35000 تومان برای مدت 60 دقیقه

منبع: همگردی
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17557

به "رویا پارک تهران ، نخستین موزه خطای دید کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویا پارک تهران ، نخستین موزه خطای دید کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید