رویداد استارتاپی دریاچه ارومیه فرصتی برای توسعه گردشگری

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: رویداد استارتاپی دریاچه ارومیه فرصتی برای توسعه گردشگری استان است.

رویداد استارتاپی دریاچه ارومیه فرصتی برای توسعه گردشگری

به گزارش خبرنگاران جلیل جباری در جریان بازدید از دومین روز برگزاری رویداد ملی استارت آپ دریاچه ارومیه که با هدف فراوری محتوی دیجیتال و فرهنگسازی احیای دریاچه ارومیه در مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان برگزار گردید اضافه کرد: رویداد ملی استارت آپ دریاچه ارومیه که به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برگزار میشود و نگاه خوبی به حوزه گردشگری دارد برنامه بسیار تاثیرگذاری است که میتواند ظرفیت دریاچه ارومیه را به تصویرکشیده و میتواند باارائه ایده هایی ما را در استفاده از ظرفیتهای موجود استان یاری کند.

وی با بیان اینکه سال جاری از طرف سازمان جهانی گردشگری به عنوان سال استفاده از فناوریهای نوین و گردگشری دیجیتال مطرح شده توضیح داد: ما میتوانیم بااستفاده از ابزارهای مختلف فناوری و فراوری اپلیکیشن ها و بازی های کامپیوتری با تکیه بر ظرفیتها و جاذبه های توریستی و گردشگری استان در راستای فراوری محتوی اقدام کنیم.

جباری از ضعف های اصلی حوزه گردشگری را عدم امکان معرفی ظرفیتها و جاذبه های استان مطرح نمود و گفت: برگزاری چنین استارت آپ هایی فرصتی را فراهم میکنند که دانشجویان و علاقه مندان با مطرح کردن ایده های خود و با تبدیل این ایده ها به کسب و کارهای جدید وفراوری بازی و داده های مختلف قدم های بسیار موثری را در راستای جذب گردشگر و معرفی استان بردارند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به حمایت سازمان میراث فرهنگی استان از هر طرح و ایده ای که بتواند در مسیر رونق هرچه بیشتر گردشگری استان یاری کند اظهار کرد: آمادگی داریم برای برگزاری استارت آپ های حوزه گردشگری تا بتوانیم از این طریق استفاده حداکثری را از ظرفیت موجود حوزه گردشگری با هدف کسب درآمد و ایجاد مشاغل جایگزین در روستاها و ابادی هایی که در محدوده دریاچه کشاورزی بدلیل کمبود آب بامشکل روبرو شده حمایت کنیم.

وی ادامه داد: می توان با معرفی ظرفیتهای روستایی، همچنین بااستفاده از وضعیت موجود دریاچه و نمک زارها گردشگر و مسافر جذب و برای جوامع محلی کسب درامد کرد که در این راستا از افرادی که صاحب ایده و طرحی برای سرمایه گذاری هستند حمایت کنیم.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2123

به "رویداد استارتاپی دریاچه ارومیه فرصتی برای توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد استارتاپی دریاچه ارومیه فرصتی برای توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید