زیست تراشه ای با قابلیت آنالیز سلول های سرطانی ساخته شد

به گزارش شیوا مارکت، محققان با استفاده از چاپ گر جوهرافشان و نانوذرات، زیست تراشه ای ساختند که قابلیت آنالیز سلول های سرطانی را دارد.

زیست تراشه ای با قابلیت آنالیز سلول های سرطانی ساخته شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مهندسان برق، کامپیوتر و پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا پیروز به ساخت آزمایشگاه روی تراشه ای شدند که قادر است ناهمگنی تومور را مورد مطالعه قرار دهد که از آن می توان برای کاهش مقاومت در برابر روش های درمان سرطان استفاده کرد.

در مقاله ای که این گروه در نشریه Advanced Biosystems به چاپ رساندند، از ترکیب هوش مصنوعی، میکروسیالات و چاپ جوهرافشان نانوذرات در قالب یک فناوری واحد برای مطالعه و آزمایش تمایز سلول های سرطانی و بافت سالم در سطح تک سلولی استفاده کردند.

کوشال جوشی، از محققان این پروژه گفت: ناهمگنی سلول های سرطانی می تواند منجر به افزایش مقاومت درمانی و نتایج ناسازگار گردد. آزمایشگاه روی تراشه ای که این گروه تحقیقاتی ساختند می تواند با امکان توصیف دقیق انواع سلول های سرطانی، این مشکل را حل نماید.

رحیم اسفندیارپور، استادیار دانشگاه کالیفرنیا گفت: تجزیه و تحلیل تک سلولی برای شناسایی و طبقه بندی انواع سرطان و مطالعه ناهمگنی سلولی ضروری است. برای طراحی دارو های بهتر و درمان سرطان، ضروری است که آغاز تومور و پیشرفت و همچنین متاستاز را درک کنیم. بیشتر روش ها و فناوری هایی که به طور سنتی برای مطالعه سرطان استفاده می شوند، پیچیده، عظیم و گران قیمت هستند و به نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده احتیاج دارد.

وی ادامه داد: که این گروه، با تلفیق یادگیری ماشینی، و چاپ جوهرافشان و همچنین فناوری میکروسیالی و ادغام آن ها در یک سامانه آزمایشگاه روی تراشه پیروز به ارائه روشی ارزان شده که در آن از زیست تراشه برای مطالعه سلول های سرطانی استفاده می گردد.

در این دستگاه، نمونه ها به وسیله کانال های میکروسیالی با الکترود هایی که با دقت جاگذاری شده اند می تواند تفاوت خواص الکتریکی سلول های بیمار را در مقابل سلول های سالم عبوری تشخیص دهد.

در این نوآوری، محققان روشی ارائه کردند که در مدت زمان 20 دقیقه می توان قسمت های اصلی زیست تراشه را با استفاده از چاپگر جوهرافشان فراوری کرد. بسیاری از قسمت های درگیر در این محصول قابل استفاده مجدد بوده، یا اگر یک بار مصرف باشد، ارزان هستند.

یکی دیگر از مزیت های این فناوری، استفاده از یادگیری ماشینی برای مدیریت مقدار زیاد داده ها است که به پیش بینی دقیق نتایج و همچنین به تصمیم گیری سریع و کارآمد یاری می نماید.

سافاری رو: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23996

به "زیست تراشه ای با قابلیت آنالیز سلول های سرطانی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیست تراشه ای با قابلیت آنالیز سلول های سرطانی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید