ساخت پلی متفاوت با استفاده از ناوهای جنگی بازنشسته

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران: بر اساس طرحی که از مدتها پیش در آمریکا مطرح شده قرار است ناوهای جنگی برجای مانده از جنگ ویتنام که اکنون در سواحل آمریکا پهلو گرفته اند و مدتهاست از آنها استفاده نمی گردد به عنوان پل مورد استفاده قرار گیرند.

ساخت پلی متفاوت با استفاده از ناوهای جنگی بازنشسته

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،بر اساس طرحی که از مدتها پیش در آمریکا مطرح شده قرار است ناوهای جنگی برجای مانده از جنگ ویتنام که اکنون در سواحل آمریکا پهلو گرفته اند و مدتهاست از آنها استفاده نمی شود به عنوان پل مورد استفاده قرار گیرند.

به زودی کار ساخت پلی در آمریکا شروع می شود که از هر جهت با سایر پلهای دنیا متفاوت است: قرار است این پل با استفاده از ناوهای جنگی بازنشسته ساخته شود.

بر اساس طرحی که از مدتها پیش در آمریکا مطرح شده قرار است ناوهای جنگی برجای مانده از جنگ ویتنام که اکنون در سواحل آمریکا پهلو گرفته اند و مدتهاست از آنها استفاده نمی شود به عنوان پل مورد استفاده قرار گیرند.

کارشناسانی که این ایده را مطرح نموده اند معتقدند با عملیاتی شدن این پروژه چند هدف به طور همزمان محقق می شود: استفاده از ناوهای نظامی بازنشسته که اکنون هیچ استفاده مشخصی از آنها نمی شود و در عین حال احداث سازه ای متفاوت که در دل خود خاطرات ناگفته زیادی از جنگی فرسایشی دارد.

البته با نگاهی در متون قدیمی به این واقعیت می رسیم که استفاده از کشتی و قایق برای ساخت پل تاریخچه ای کهن دارد. بدون شک روشن ترین مثال در این زمینه به فرمان صادر شده توسط خشایارشاه از پادشاهان کهن ایران بازمی شود. وی دستور ساخت پلی از این دست را صادر نموده بود تا ارتباط آسیا و اروپا برقرار شود.

در عصر حاضر نیز نمونه هایی از این نوع پلها دیده شده است که پل ساخته شده بر مبنای کشتی ها و قایق ها بر روی رودخانه می سی سی پی در اوایل قرن بیستم از مهمترین آنهاست.

در صورت نهایی شدن ایده ساخت پل مورد نظر در آمریکا که در حد فاصل Bremertonو Port Orchardاحداث خواهد شد، راستا 12 کیلومتری این دو نقطه که در حال حاضر از طریق قایق های کوچک به هم متصل می شوند از روی پلی متفاوت طی خواهد شد.

منبع: مهر

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10550

به "ساخت پلی متفاوت با استفاده از ناوهای جنگی بازنشسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت پلی متفاوت با استفاده از ناوهای جنگی بازنشسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید