سازمان ملل: انصارالله از سه بندر در الحدیده خارج می شوند

به گزارش شیوا مارکت، سازمان ملل متحد از تصمیم جنبش انصارالله یمن برای خروج یک جانبه از سه بندر استراتژیک واقع در استان الحدیده اطلاع داد.

سازمان ملل: انصارالله از سه بندر در الحدیده خارج می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان ملل اعلام نمود که انصارالله با عقب نشینی یک جانبه از بنادر استراتژیک الحدیده، الصلیف و رأس عیسی، واقع در استان الحدیده، موافقت نموده است.

سازمان ملل در بیانیه ای با استقبال از این گام انصارالله، توضیح داد که این سازمان بر عملیات استقرار مجدد در بنادر مذکور نظارت خواهد داشت.

طبق این بیانیه، عملیات استقرار مجدد در این بنادر، چهار روز زمان می برد و از امروز- شنبه- تا روز 14 فوریه ادامه خواهد داشت.

مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، در آوریل گذشته اعلام نموده بود که موافقت رسمی طرف های درگیر در یمن- دولت مستعفی و فراری عبد ربه منصور هادی و انصارالله- را برای اجرای مرحله نخست از توافق سوئد، که بر خروج تمامی نیروها از سه بندر تصریح می نماید، دریافت نموده است. انتظار می رود روند اجرای توافق تعلیق شده الحدیده، راه را برای مذاکرات سیاسی جهت انتها دادن به جنگ جاری در یمن هموار کند.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که دسامبر سال گذشته در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد به توافق هایی درباره استان های ساحلی الحدیده و تعز و تبادل اسرا دست یافتند، اما این توافق ها با توجه به اختلاف های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5813

به "سازمان ملل: انصارالله از سه بندر در الحدیده خارج می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: انصارالله از سه بندر در الحدیده خارج می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید