سامسونگ یک میان رده از سری گلکسی F با دوربین چهارگانه می سازد

به گزارش شیوا مارکت، با توجه به گزارشی که از سوی شرکت تجارت الکترونیک Flipkart هندوستان منتشر شده، گویا سامسونگ میخواهد میان رده جدیدی را از سری گلکسی F معرفی کند که به دوربین چهارگانه مجهز شده است.

سامسونگ یک میان رده از سری گلکسی F با دوربین چهارگانه می سازد

سامسونگ در کنار میان رده های سری M و A، یک سری جدید تحت عنوان گلکسی F را هم برای بازارهای خاص به این مجموعه اضافه کرد تا تنوع میان رده های شرکت بسیار افزایش پیدا کند. از لحاظ معینات فنی شاید تفاوت خاصی بین گوشی های میان رده هر سری وجود نداشته باشد چرا که هدف از تفکیک آن ها، در واقع عرضه به بازارهای مختلف بوده.

با این حال گلکسی F یک سری نوظهور به حساب می آید و در حاضر گوشی های زیادی هم با این سری راهی بازار نشده اند. سامسونگ قصد داشت اواسط ماه فوریه (ماه جاری - اواخر بهمن ماه) از گوشی گلکسی F62 در کشور هندوستان رونمایی کند و درست زمانی که منتظر اعلام زمان دقیق این رویداد بودیم، شرکت عظیم تجارت الکترونیک Flipkart کشور هندوستان تیزری از یک گوشی دیگر از این سری منتشر کرد. محصولی که جز سیستم دوربین چهارگانه، اطلاعات مهم زیادی از آن در اختیار نداریم.

Flipkart یک صفحه تبلیغاتی برای این گوشی طراحی نموده که کاربران تنها می توانند به وسیله اپلیکیشن اختصاصی شرکت به آن دسترسی داشته باشند. هنوز نام این محصول معین نشده اما قطعا می دانیم از سری گلکسی F خواهد بود؛ چرا که در تبلیغ این محصول از عبارت FullOnSpeedy به معنای نهایت سرعت استفاده شده که پیش تر و در ماه سپتامبر که سامسونگ قصد داشت میان رده های سری F را به محصولات خود اضافه کند شاهد آن بودیم. در واقع به نظر می رسد این عبارت (FullOn) به نوعی شعار گوشی های میان رده سری F است.

از آنجایی که این پست فقط نقش یک تیزر معمولی را دارد، بنابراین اطلاعاتی راجع به معینات فنی آن هم منتشر نشده اما خوشبختانه حداقل تصویری از آن را شاهد بودیم که از پنل پشتی آن به ثبت رسیده و ماژول مربعی شکل و نسبتا کوچک آن را نشان می دهد. روی این ماژول که در سمت چپ-بالای پنل پشتی تعبیه شده، 4 دوربین قرار گرفته اند که احتمالات باید شامل دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و سنجش عمق شوند. البته فعلا در این رابطه خبری منتشر نشده و این ادعا هم بر اساس حدس و گمان و سیاست سامسونگ در قبال گوشی های میان رده مطرح شده.

این طور که از این تصویر به نظر می رسد، روی سمت راست فریم این گوشی کلیدهای کنترل صدا و پاور حضور خواهند داشت. با توجه به اطلاعات منتشر شده، گویا حسگر اثرانگشت نیز با همین کلید پاور ادغام شده. بعضی از خبرگزاری ها مدعی شدند این گوشی همان گلکسی F62 است که قرار است با نمایشگر سوپر امولد 6.7 اینچی، پردازنده قدرتمند اگزینوس 9825 و حافظه رم 6 گیگابایتی راهی بازار گردد.

اما تصاویر و اطلاعات منتشر شده از گلکسی F62، حسگر اثرانگشت درون صفحه و سیستم سه گانه دوربین آن را نشان می دادند. در حالی که تیزر گوشی جدید از وجود چهار دوربین روی پنل پشتی و همچنین ادغام حسگر اثرانگشت با کلید پاور خبر داده، بنابراین می توان گفت این دو گوشی متفاوت از یکدیگر خواهند بود. اما نکته جالب تر اینجاست که پنل جلویی گوشی که به شکل یک نقاشی و نه تصویر واقعی به نمایش در آمده، نشان می دهد که گلکسی F جدید هیچ ناچ یا حفره ای ندارد که دوربین سلفی در آن تعبیه گردد و این بسیار جالب است.

سامسونگ میان رده های بسیار زیادی را راهی بازار کرد که در این بین تنها یک گوشی آن هم در سال 2019 به سیستم مکانیکی برای دوربین سلفی مجهز شده بود. همان طور که می دانید، در رابطه با گلکسی A80 صحبت می کنیم که اولین گوشی تمام صفحه سامسونگ به حساب می آمد و اصلا از دوربین سلفی بهره نمی برد. بلکه دوربین های اصلی با یک حرکت به سمت بالا آمده و با چرخش، رو به سوی کاربر قرار می گرفتند و آماده عکاسی می شدند. از آن موقع تا به امروز زمزمه های فراوانی شد مبنی براینکه سامسونگ میخواهد گوشی های آینده خود را با دوربین سلفی زیر نمایشگر فراوری کند و بعضی ها هم منتظر بودند شرکت میان رده های بیشتری را با طراحی دوربین سلفی مشابه گلکسی A80 یا حداقل با مکانیزم پاپ آپ طراحی کند.

از زمان ورود گلکسی A80 به بازار حدود 2 سال می گذرد اما هیچ وقت سامسونگ گوشی دیگری با سیستم مکانیکی دوربین سلفی طراحی نکرد. اما به نظر می رسد در گلکسی F جدید قرار است این کار را انجام دهد. حال اینکه سیستم دوربین سلفی بار دیگر مثل A80 خواهد بود یا اینکه مشابه بسیاری از میان رده های دیگر به شکل پاپ آپ طراحی می گردد، اصلا معین نیست. حتی این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ برای اولین بار، به صورت آزمایشی، دوربین سلفی زیر نمایشگر را در این گوشی قرار دهد تا بتواند پرچم دارهای آینده خود را با خیال راحت تری به این فناوری مجهز کند. هرچند پیش تر خبری منتشر شد مبنی براینکه اولین محصول سامسونگ با فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر، یک گوشی هوشمند نخواهد بود.

با این حال چون تصویر منتشر شده موقتی است و فقط برای تیزر به کار رفته، شاید واقعی نباشد و محصول نهایی با حفره یا ناچی در بالای صفحه راهی بازار گردد. بنابراین می توان اینطور نتیجه گرفت که فعلا جز دوربین چهارگانه و حسگر اثرانگشت ادغام شده با کلید پاور، هیچ خبر حتمی در رابطه با گوشی گلکسی F جدید و همچنین قیمت و بازار عرضه آن در دسترس نیست اما طبق اعلام Flipkart، فردا اطلاعات بیشتری راجع به این محصول منتشر خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27762

به "سامسونگ یک میان رده از سری گلکسی F با دوربین چهارگانه می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ یک میان رده از سری گلکسی F با دوربین چهارگانه می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید