ستاری: امواج علمی ایران نفت و گاز را کنار زد

به گزارش شیوا مارکت، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شکل گیری سه موج مهم علمی در ایران سبب شد تا ملت های دیگر ایران را فقط با نفت و گاز نشناسند.

ستاری: امواج علمی ایران نفت و گاز را کنار زد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه خطاب به میهمانان خارجی گفت: شاید همه ایران را با نفت و گاز بشناسند اما در سال های اخیر سه موج مهم در ایران شکل گرفت که موج دانشگاه ها، ایجاد شرکت های دانش بنیان و توسعه این شرکت ها بوده است.

وی رشد علمی ایران را خیره نماینده دانست و اضافه کرد: ایران رشد علمی بسیار پرشتابی دارد و در رتبه 15 فراوری علم دنیاست.

ستاری گفت: شرکت های نوپا در ایران به شرکت های توانمندی تبدیل شدند، مراکز نواوری و شتاب دهنده ها به حوزه های مالی و اجتماعی در حال تسری است.

وی گفت: این مسائل در حوزه های مختلف علمی اجرا شده و از بیش از 4 هزار شرکت دانش بنیان حمایت شده است.

ستاری گفت: ضروری است با نگاه فراگیر به نوآوری از ظرفیت های توزیع شده کشورها استفاده کنیم و طبقات مختلف بخصوص کمتر برخوردار را در کانون توجه قرار دهیم تا راه چاره های مبتنی بر بافت جوامع طراحی گردد، دولت ها در این زمینه مسوولیت های مهمی برعهده دارند و موظفند اهداف متنوع اجتماعی و زیست محیطی را برای تقویت زیست بوم نواوری قرار دهند.

وی گفت: دولت ها می توانند چارچوب های قانونی برای حفظ حقوق مصرف نماینده و اموزش و تربیت نیروی انسانی و شبکه سازی را در دستور کار قرار دهند. شبکه سازی ضامن حرکت کوشش ها بخصوص در منطقه است.

وی ادامه داد: احتیاج به شبکه سازی بسیار مهم است و دولت ها باید از این مساله پشتیبانی نمایند. صنایع خلاق توان به کارگیری ظرفیت ها حتی در شهرهای کوچک کم امکانات امکان پذیر نموده است.

وی گفت: نهادها و آژانس های خصوصی که ارتباط گسترده با استارتاپها دارند می توانند به فعالیت شبکه یاری نمایند. ایران در مجامع منطقه ای مهم مشارکت داشته که برگزاری مجمع آسیا اقیانوسیه یکی از این ارتباطات است.

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6766

به "ستاری: امواج علمی ایران نفت و گاز را کنار زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: امواج علمی ایران نفت و گاز را کنار زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید