سخنگوی وزارت خارجه:به جای تصدی گری دیپلماسی مالی را فعال کردیم

به گزارش شیوا مارکت، سخنگوی وزارت خارجه با تاکید براینکه ایران از ظرفیت کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی استفاده می نماید، گفت: سیاست خارجی ایران، متوازن و فعال بوده و تعداد سفرهایی که وزیر خارجه، به آفریقا، آسیا و آمریکا داشته قابل توجه بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه:به جای تصدی گری دیپلماسی مالی را فعال کردیم

به گزارش خبرنگاران، سیدعباس موسوی با اشاره به وعده وزیر امور خارجه در شروع دولت دوازدهم برای پیگیری دیپلماسی مالی با احیا و پشتیبانی ویژه از معاونت مالی در وزارت خانه گفت: اینکه گفته می گردد که طی این سال ها، اقدامی در زمینه مالی انجام نشده، مورد قبول نیست.

وی توضیح داد: معاونت دیپلماسی مالی در وزارت امور خارجه مسئولیت هماهنگی و تسهیل گری داشته و کار تصدی گری ندارد و از سوی دیگر وزارت خارجه نمی تواند کار مالی انجام داده و جای وزارتخانه های مالی را بگیرد اما وظیفه تسهیل دیدگاه های مالی و تجمیع آن ها در کشور را بر عهده دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: همچنین وزارت امور خارجه وظیفه دارد که فرصت های مالی داخل کشور را به خارج معرفی نموده و بالاعکس، فرصت های خارجی را به داخل معرفی کند بنابراین با وجود اینکه وزارتخانه مسئول کار مالی در کشور نیست اما تسهیل گر بوده و در این کار نیز پیروز بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی استفاده می نماید بیان نمود: سیاست خارجی ایران در این دوره، متوازن و فعال بوده و تعداد سفرهایی که ظریف وزیر امور خارجه، با تیم های مالی به آفریقا و آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی انجام داده قابل توجه بود و به زودی آمار آنها منتشر می گردد.

311311

hecaconf.ir: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22244

به "سخنگوی وزارت خارجه:به جای تصدی گری دیپلماسی مالی را فعال کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه:به جای تصدی گری دیپلماسی مالی را فعال کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید