سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: جامعی به قهرمانی آسیا نمی رود، نباید از نتیجه نگرفتن ترس داشت

به گزارش شیوا مارکت، رضا خیرخواه معتقد است که برای حضور در مسابقات بین المللی نباید از نتیجه نگرفتن ترس داشت و باید آینده را هم دید.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: جامعی به قهرمانی آسیا نمی رود، نباید از نتیجه نگرفتن ترس داشت

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا مغولستان اظهار کرد: برای این رویداد پنج ژیمناست اعزام می شوند که هم در بخش تیمی و هم در بخش انفرادی مسابقه خواهند داد. البته تنها سعیدرضا کیخا است که به صورت انفرادی حضور پیدا می نماید و اگر در وسیله ای لازم شد به تیم یاری خواهد نمود. به امید خدا شرایط همه خوب است. آسیب دیدگی هم که برای همه قهرمانان هست و کسی که حرفه ای تمرین می نماید همواره مقداری آسیب را دارد، اما شدید نیست و ورزشکاران خوب کار می نمایند. همه چیز خوب است. قبلاً اردوی 17 روزه ای داشتیم و اکنون هم از 27 اردیبهشت به اردو آمده ایم و تا زمان اعزام در اردو خواهیم بود. این مسابقات از 25 خرداد به میزبانی مغولستان انجام می گردد.

او حضور در مسابقات را کسب تجربه برای جوانان عنوان نمود و گفت: ژیمناست هایی که از رده جوانان به تیم ملی بزرگسالان آمده اند مقداری حرکات زمینی جدید هم در این اردوها یاد گرفته اند که باید در مسابقه انجام دهند تا ترسشان بریزد. این حرکات جدیدی است که در دنیا انجام می گردد. بیشتر ژیمناست های جوان ما زیاد میدان ندیده اند و باید از جایی آغاز نمایند. سرمربی تیم ملی ترکیه هم راجع به ژیمناست های ما می گفت که ورزشکاران خوبی دارید اما مشکل این است که زیاد مسابقه نمی روید. تیم ترکیه در تمام مسابقات حضور پیدا می نماید حتی اگر نتیجه نگیرد. ورزشکاران ترکیه با بزرگان دنیا رو در رو می شوند تا استرسشان کم گردد. نباید فکر نتیجه بود، وقتی به نتیجه فکر می کنید استرس بالا می رود، آن ها باید صرف نظر از نتیجه در مسابقه شرکت نمایند و حرکات خود را اجرا نمایند.

خیرخواه اضافه کرد: البته در حال حاضر هم با وجود شرایط مالی خراب، ورزشکاران ما در مسابقات زیادی شرکت کردند اما ژیمناست های ایرانی اکثراً جوان هستند و تجربه کمی دارند. اکنون نباید ترس داشته باشیم که شاید نتیجه نگیرند. نباید تنها به نتیجه فکر کنیم و باید آینده را هم ببینیم. کیخا و خناری هم چندین مسابقه رفتند که نتیجه نگرفتند. کم کم وقتی در مسابقه شرکت می نمایند به مقام های زیادی می رسند. خناری و کیخا از اول این قدر شناخته شده نبودند.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری در خصوص پیش بینی اش از مسابقات قهرمانی آسیا مغولستان گفت: امیدوارم که نتیجه خوبی حاصل گردد. بچه ها بسیار جوان و با انگیزه هستند. آن ها خوب کار می نمایند و در حرکات زمینی و پرش از خرک نمایش خوبی دارند. من نباید از این ترس داشته باشم که اگر ژیمناست ها نتیجه نگیرند به من حمله می گردد. اگر من سرمربی یا مربی خوبی باشم باید به فکر آینده این ورزشکاران باشم. اگر به خودم فکر کنم تنها یک یا دو نفر که شانس فینال رفتنشان وجود دارد را اعزام خواهم کرد اما من به نتیجه فکر نمی کنم. در این شرایط بعد از من هم هر مربی بیاید قطعاً از کار من نتیجه خوبی خواهد گرفت. باید یک مربی شجاعت داشته باشد که در هر شرایطی ورزشکارش را در کوران مسابقات قرار دهد.

وی در پاسخ به این سوال که پس فکر می کنید تیم ژیمناستیک در قهرمانی آسیا نتیجه ای نمی گیرد؟ گفت: نه منظور من این نیست. خارج از بحث نتیجه، صحبت کردم. نمی خواهیم سطحی فکر کنیم هم من و هم فدراسیون معتقد هستیم که باید ژیمناست ها در کوران مسابقات قرار بگیرند، بیشتر مسابقه دهند و استرسشان ریخته گردد تا در آینده کیخاها و خناری نژادها ساخته شوند.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری در خصوص حضور عبدالله جامعی در اردوی تیم ملی و حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: جامعی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نخواهد نمود. او فعلاً برای مسابقات آلمان که سهمیه المپیک است کار می نماید. به امید خدا اگر نمراتش بالا بیاید و قابل قبول باشد برای قهرمانی دنیا آلمان اعزام خواهد شد. اما هنوز در مسابقه شرکت نمی نماید. مقداری از اردوها دور بود اما اکنون خوب تمرین می نماید و خود را بالا می کشد تا به روزهای اوجش برسد. جامعی تک وسیله کار می نماید و این مسابقات به صورت تیمی است.

وی به مسابقات قهرمانی دنیا آلمان اشاره نمود و گفت: مسابقات قهرمانی آسیا که امتیازی برای المپیک ندارد. اولین مسابقه که امتیازش برای المپیک محسوب می گردد قهرمانی دنیا آلمان است. در این مسابقات نفرات اول تا سوم مستقیماً سهمیه المپیک را می گیرند. ما در تیم ملی بچه هایی را که می دانیم می توانند در کنار کیخا خودی نشان دهند را در اردو داریم و کار می نمایند. شاید برای قهرمانی دنیا و کسب سهمیه دو یا سه نفر اعزام شوند. در حال حاضر با آن ها کار می کنیم تا برای آلمان آماده شوند. قهرمانی دنیا تقریباً چهار ماه دیگر برگزار می گردد.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6559

به "سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: جامعی به قهرمانی آسیا نمی رود، نباید از نتیجه نگرفتن ترس داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: جامعی به قهرمانی آسیا نمی رود، نباید از نتیجه نگرفتن ترس داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید