سریال گنج راه شیری از شبکه باران پخش می گردد

به گزارش شیوا مارکت، سریال گنج راه شیری براساس زندگی کوشیار گیلانی، فیلسوف و ریاضیدان قرن چهارم، شب های ماه مبارک رمضان از شبکه باران و شما پخش می گردد.

سریال گنج راه شیری از شبکه باران پخش می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، مجموعه تلویزیونی گنج راه شیری در 28 قسمت 45 دقیقه ای به کارگردانی و تهیه کنندگی فرهاد مهران فر و نویسندگی خزر مهران فر ساخته شده است.

در این سریال زندگی این شخصیت علمی، فیلسوف، ریاضیدان و منجم قرن چهارم اهل گیلان به تصویر کشیده می گردد. در این سریال به موضوعاتی مانند میراث فرهنگی، تاریخ، آداب و رسوم، سنت ها و معماری نیز توجه شده است.

زمان پخش این مجموعه تلویزیونی ساعت 21:30 هرشب ماه رمضان از شبکه باران خواهد بود و زمان پخش مجدد آن هم هر روز 13:30 معین شده است.

یوسف صیادی، امیر غفارمنش، مجید پتکی و گروهی از هنرمندان گیلانی از جمله اصغر کهن قنبریان، مسعود بدر طالعی، مهدی مخبری، ناصر وحدتی، محمود فرضی نژاد، عرشیا زینعلی، عباس آستانه، زینب شعبانی، محمدعلی فرمند، سحر عقیلی، سارا احمدی، شهرام جعفری، پوریا پرتو، وحید آکده، محمد سواری، امید مهدی صفت، قدسیه خاک، امین شریف، حسین شادکام، مهتاب حقیقی، محمدرضا نخجیری، نیلگون نوبخت، نجمه نظامی، میلاد ضیا حسام، مجید ضیا حسام، کیانوش قوامی، مصطفی حقیقی، هادی رضازاده در این سریال نقش آفرینی نموده اند.

در خلاصه داستان آمده است: با پیدا شدن نسخه خطی کتابی با قدمت 1000 ساله منسوب به کوشیار دیلمی، منجم نامی ایران در روستای تاریخی انبوه واقع در شهرستان رودبار گیلان و حضور افراد سودجو، سلسله حوادث جذابی اتفاق می افتد که عامل محرک آن بچه ها روستا هستند.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19197

به "سریال گنج راه شیری از شبکه باران پخش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال گنج راه شیری از شبکه باران پخش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید