سطح بالای CO2 هوا می تواند فکر کردن را مختل کند

به گزارش شیوا مارکت، یک گروه تحقیقاتی شواهدی یافتند که نشان می دهد سطح بالای کربن دی اکسید ممکن است در آینده بر فعالیت های شناختی دانش آموزان در کلاس ها تاثیرات مضر داشته باشد.

سطح بالای CO2 هوا می تواند فکر کردن را مختل کند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، امروزه سطح بالای کربن دی اکسیدی که توسط انسان ها وارد جو می گردد باعث افزایش گرما شده است. با افزایش کربن دی اکسید، مسائل دیگری مانند اختلال در فکر کردن، خود را نشان می دهند. تحقیقات گذشته نشان دادند افزایش غیرعادی کربن دی اکسید می تواند منجر به مسائل شناختی گردد. در این مطالعه جدید، محققان افزایش سطح کربن دی اکسید جو و تاثیر آن بر یادگیری بچه ها در کلاس های درسی را آنالیز نموده اند.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعات قبلی نشان داده است، آلودگی در کلاس ها (از جمله CO2) می تواند منجر به مسائل شناختی گردد و این مشکل معمولا با باز کردن پنجره های کلاس برای هوای تازه تر رفع می گردد. اما محققان نمی دانند که وقتی هوای تازه سطح بالایی از کربن دی اکسید دارد، چه اتفاقی خواهد افتاد. برای فهمیدن این موضوع، آن ها مدلی با دو نتیجه ارائه کردند. در اولین نتیجه، انسان ها مقدار کربن دی اکسید وارد شده به جوی که در آن هستند را کاهش می دهند (مثلا پنجره ها را باز نمی نمایند) و در حالت دوم به گونه ای دیگر عمل می نمایند.

محققان گزارش دادند که در حالت اول، دانش آموزان همچنان در معرض کربن دی اکسید زیادی قرار دارند که مهارت های شناختی آن ها را به اندازه 25 درصد کاهش می دهد. در خصوص دوم که حالت بسیار رایجی است، وقتی پنجره ها باز است، دانش آموزان در معرض کربن دی اکسید بسیار زیادی قرار دارند و مهارت های شناختی آن ها 50 درصد کاهش می یابد.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعه آن ها درباره تاثیر CO2 بر افرادی است که آنرا بیشتر از حد معمول تنفس می نمایند و با سرانجام دادن به انتشار گاز های CO2 می توان از این مسائل جلوگیری کرد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14751

به "سطح بالای CO2 هوا می تواند فکر کردن را مختل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح بالای CO2 هوا می تواند فکر کردن را مختل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید