سونامی مصرف برق کدام کشورها را درگیر می نماید؟

به گزارش شیوا مارکت، درحالی که پیش بینی می گردد مصرف برق ظرف پنج سال آینده در جهان سه برابر گردد، یک میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه به جهانی آنلاین می پیوندند و اینترنت اشیاء، خودروهای خودران، ربات ها، روش های حفاظت با دوربین و هوش مصنوعی در کشورهای توسعه یافته، به سرعت در حال رشد است.

سونامی مصرف برق کدام کشورها را درگیر می نماید؟

به گزارش خبرنگاران، طبق برآوردهای انجام شده تا سال 2025، یک پنجم از برق جهان صرف تبادل اطلاعات می گردد، لذا پیش بینی می گردد فناوری ارتباطات تا سال 2020 بیش از 3.5 درصد از کل انتشار جهانی کربن را به خود اختصاص دهد که بیش از انتشار حاصل از صنعت هوانوردی و کشتی رانی است.

همچنین برآورد گردیده که تا سال 2040 این رقم به بیش از 14 درصد برسد. همین مساله نیز موجب شد تا جهان به سمت توسعه تجدیدپذیرها برای فراوری برق برود و طبق اعلام محققان تا سال 2030، یک پنجم از برق جهان توسط نیروی باد تامین می گردد و نیروی باد 20 درصد از برق جهان را تامین می نماید.

آمارها حاکی از آن است که سال گذشته فراوری انرژی های تجدید پذیر در جهان 160 گیگاوات ساعت افزایش داشته و بخش خصوص در حال گسترش آن است، بر همین اساس 90 شرکت بزرگ جهان از جمله جنرال موتورز، گوگل و فیس بوک متعهد گردیده اند در آینده نزدیک 100 درصد انرژی مورد احتیاج خود را از انرژی های تجدید پذیر تأمین نمایند و دیگر از انرژی سنتی استفاده ننمایند.

اتحادیه اروپا نقش اساسی در تبدیل انرژی های تجدید ناپذیر به انرژی های تجدیدپذیر دارد تاجایی که سهم افزایش انرژی های تجدید پذیر تا این زمان 16 درصد بوده و قرار است که تا سال 2020 این میزان به 20 درصد برسد.

اخیراً در آلمان یکی از شرکت های بزرگ 50 درصد مصرف خود را از انرژی های تجدیدپذیر تأمین می نماید، این ها تحولاتی است که در سراسر جهان با آن روبرو هستیم که شاید از این طریق بتوان پاسخگو احتیاج جهان بود.

در این میان، ایران نیز قافله توسعه تجدیدپذیرها جا نمانده و برای توسعه این انرژی ها در کشور بودجه ای بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است. رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق در این رابطه گفته است که با توجه به برنامه 098 معادل 20 هزار میلیارد تومان برای توسعه تجدیدپذیرها و گذر از پیک سال آینده در نظر گرفته شد. هرچند سال 1396 نیز معادل 1100 میلیارد تومان برای توسعه تجدید پذیرها پیش بینی گردیده بود که 600 میلیارد تومان آن پرداخت نشد. البته سال جاری نیز در تخصیص منابع ایجاد گردیده تاخیر ایجاد شد و تنها 50 میلیارد تومان به این حوزه تخصیص یافته است.

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 992

به "سونامی مصرف برق کدام کشورها را درگیر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونامی مصرف برق کدام کشورها را درگیر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید