شروع مسافرگیری خط 5 متروی تهران در روزهای جمعه

به گزارش شیوا مارکت، خط 5 متروی تهران در روزهای جمعه نیز مسافرگیری خواهد کرد.

شروع مسافرگیری خط 5 متروی تهران در روزهای جمعه

فرنوش نوبخت، مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت:

از فروردین ماه 1396 به دلیل انجام عملیات بهسازی، خط 5 متروی تهران و حومه جمعه ها پذیرش مسافر نداشت که از 4 خردادماه سال جاری با اتمام فاز یک عملیات بهسازی، سرویس دهی به مسافران این خط روزهای جمعه نیز انجام می شود.

او افزود:

خط 5 متروی تهران و حومه، جمعه ها از ساعت 8 تا21:30 با فاصله حرکت هر نیم ساعت یک قطار فعال خواهد بود. حدود 20 سال از زمان بهره برداری خط 5 می گذرد که باعث ایجاد فرسودگی شده بود. گذر این زمان بهسازی خط را ضروری کرده بود؛ به همین دلیل فاز نخست عملیات بهسازی این خط از دی ماه سال 95 آغاز شد. در این مدت بیش از 3650 نفر روز کار مشاوره، 32 هزار و 850 نفر روز کار عملیاتی و 12٬700 نفر روز کار کارشناسی و نظارتی اجرا شده است.

خط تهران - گلشهر، در دو دهه فعالیت، بالاست و زیرساخت های موجود خاصیت ارتجاعی و نگهداشت خود را از دست داده بود که این موضوع ضربات بیشتری به ناوگان هنگام عبور قطار وارد می کرد. نتیجه این رویداد آسیب به تجهیزات و تحت تاثیر قرار گرفتن آسایش مسافران متروی تهران و حومه می شد. با توجه به این موضوع بالغ بر 80 هزار متر مکعب بالاست در فاز اول بهسازی خط 5، عوض شد. از دیگر عملیات این پروژه بهسازی کامل 9 دستگاه سوزن، تعویض بیش از 1400 قطعه تراورس و 60 شاخه ریل است.

تابه حال 30 میلیارد تومان هزینه برای عملیات بهسازی خط 5 متروی تهران شده است. کارگران تنها در فرصت 12 شب تا 4 صبح و جمعه ها قادر به انجام کار بودند؛ چراکه باز بودن خط و سرویس دهی به مسافران از اولویت های کار بود. فاز دوم بهسازی خط 5، حدفاصل ایستگاه کرج تا ایستگاه گلشهر نیز به صورت شبانه و بدون تعطیلی خط انجام می شود.

نوبخت ابراز امیدواری کرد که افزایش کیفیت خدمات، روان شدن راستا حرکت قطارها و آسایش بیشتر مسافران از نتایج مجموع اقدامات این شرکت در بهسازی خط 5 باشد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29806

به "شروع مسافرگیری خط 5 متروی تهران در روزهای جمعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مسافرگیری خط 5 متروی تهران در روزهای جمعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید