طراح پوستر بربادرفته و کازابلانکا درگذشت

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه های ایتالیایی، سیلوانو کامپه جی نقاش و طراح پوستر هالیوود و یکی از مهم ترین هنرمندان گرافیک در تاریخ سینمای آمریکا در سن 95 سالگی در شهر فلورانس درگذشت.

طراح پوستر بربادرفته و کازابلانکا درگذشت

کامپه جی پوستر تعداد بسیاری از فیلم های مهم تاریخ سینمای آمریکا از جمله بربادرفته، کازابلانکا، آواز در باران، یک آمریکایی در پاریس، داستان وست ساید، گربه روی شیروانی داغ، ژی ژی، بن هور و صبحانه در تیفانی را طراحی نموده بود.

طبق آنچه در ویکیپدیا از زندگی کامپه جی آمده، وی اولین بار در جنگ جهانی دوم از سوی صلیب سرخ آمریکا ماموریت یافت تا پرتره هایی را از سربازان آمریکایی پیش از بازگشتشان به وطن ترسیم کند. این موضوع موجب شد که درک او از موسیقی، فیلم و فرهنگ آمریکایی عمیق تر گردد. پس از جنگ کامپه جی به شهر رم بازگشت . جایی که استودیوی مترو گلدوین مایر او را برای طراحی پوستر فیلم بربادرفته انتخاب کرد. همان پوستر مشهور نارنجی رنگ که کلارک گیبل و ویوین لی در جلوی تصویر هستند و آتلانتای در حال سوختن در پس زمینه قرار گرفته است.

در دهه های بعد کامپه جی پوستر ها و آثار گرافیکی تبلیغاتی پرشماری برای حدود سه هزار فیلم طراحی و فراوری کرد. او این آثار را نه فقط برای استودیوی ام جی ام بلکه برای دیگر استودیوهای مهم هالیوود از جمله برادران وارنر، پارامونت، یونیورسال، کلمبیا و چندین استودیوی دیگر انجام داد.

امروزه بسیاری از تصاویر کامپه جی از هنرپیشه های هالیوود بدون درنگ به یاد آورده می شوند. از بین بازیگران زن می توان به تصویر لایزا مینه لی با کلاه لبه باریک و جوراب های سیاهش اشاره نمود. در میان ستاره های مرد نیز مارلون براندو سوار بر موتورسیکلت در فیلم یک وحشی، جان وین با دستمال گردن و کلاه کابویی، همفری بوگارت در لباس سفید در فیلم کازابلانکا و یا جیمز دین با لباس قرمز نیمه باز در فیلم غول همگی تصاویر آشنایی هستند که سیلوانو کامپه جی نقش به سزایی در تثبیت آن ها در ذهن دوستداران این هنر داشته است.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 480

به "طراح پوستر بربادرفته و کازابلانکا درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراح پوستر بربادرفته و کازابلانکا درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید