طرح جذاب مهندس ایرانی تبار در حوزه خودروهای خودران ، از جمع آوری داده ها تا ایجاد شبکه ای نظارتی

به گزارش شیوا مارکت، گروهی از مهندسان پیشین شرکت اپل در حال کار روی ساخت سیستم های اتوموبیل های خودران هستند. این گروه کم هیاهو و بی حاشیه قرار است به زودی توجهات بسیاری را به خود جلب نمایند.

طرح جذاب مهندس ایرانی تبار در حوزه خودروهای خودران ، از جمع آوری داده ها تا ایجاد شبکه ای نظارتی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی ان بی سی، گروهی موسوم به aveva در کوششند سیستمی هوشمند برای راه اندازی خودروهای خودران نسل آینده طراحی نمایند.

درواقع این شرکت در کوشش است با حدود 50 کارمند و 45 میلیون دلار سرمایه گذاری گوی رقابت را از بسیاری از خودروسازان فعال در این حوزه برباید.

مهندس سروش صالحیان مبدع و مهندس ارشد این طرح معتقد است به زودی می توان از طریق خودروهای خودران انقلابی چشمگیر در صنعت حمل و نقل ایجاد کرد. وی با همکاری دیگر مهندسان سابق اپل در این پروژه اهدافی بلندپروازانه را دنبال می نمایند.

مهندس صالحیان در مصاحبه با سی ان بی سی می گوید: به زودی شاهد طرحی خواهیم بود که به واسطه آن صاحبان صنایع می توانند حتی چندین واحد خودرو خودران را به شکل همزمان راهنمایی و مدیریت نمایند. نهایت هزینه ای که این طرح در بر خواهد داشت بین 200 تا 300 دلار خواهد بود.

سیستم جدید صالحیان و تیمش صرفا به محاسبات رانندگی محدود نمی گردد، بلکه تعداد زیادی داده را جمع اوری می نماید و می توانند سیستم های رانندگی مستقل اطراف را نیز شناسایی کند.

البته پیش از این نیز انواع فناوری های مشابه های توسط شرکت هایی مانند Luminar، Quanfery، Valeo و Velodyne ساخته گردیده اند. اما Aeva امیدوار است که با بسته بندی همه این تکنولوژی ها در یک مجموعه، قیمت پایینتر و ابعاد کوچکتر، رقبا را شکست دهد.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: انتخاب
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1107

به "طرح جذاب مهندس ایرانی تبار در حوزه خودروهای خودران ، از جمع آوری داده ها تا ایجاد شبکه ای نظارتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جذاب مهندس ایرانی تبار در حوزه خودروهای خودران ، از جمع آوری داده ها تا ایجاد شبکه ای نظارتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید