طرز تهیه دسر ژله ای ماه رمضان

به گزارش شیوا مارکت، دستور تهیه دسر ژله ماه و ستاره، ژله آلوئه ورا و ژله لقمه ای برای سفره افطار و سحری در ماه رمضان را در گزارش زیر بخوانید.

طرز تهیه دسر ژله ای ماه رمضان

به گزارش، ژله یکی از پرطرفدارترین دسر هاست و کمتر کسی آن را دوست ندارد. این دسر انواع متنوعی دارد که ژله با شیر یکی از آن ها است. این دسر مقوی و خوش مزه را می توانید به راحتی در ماه مبارک رمضان در منزل تهیه کنید و در وعده افطار شام و یا سحری نوش جان کنید.

دو بسته ژله زرد و آبی

من ژله زعفران و بلوبری استفاده کردم

برای تهیه ژله ماه و ستاره اول هر کدوم از ژله ها را با یه لیوان سرخالی آب جوش بن ماری می کنیم.

وقتی خنک شدن به ژله زرد نصف لیوان شیر و به ژله آبی نصف لیوان آب سرد اضافه می کنیم.

دوتا قالب گرد (استوانه ای) در دو سایز انتخاب می کنیم.

مقداری از ژله زرد را داخل ظرف مستطیلی می ریزیم. داخل فریزر میگذاریم تا زود ببنده.

بعد با کاتر ستاره در دو سایز قالب می زنیم.

به ارتفاع یک میلی متر از ژله ابی رو تو قالب گرد کوچیک می ریزیم تا نیم بند بشه.

بعد ستاره ها رو روی ژله می چینیم.

مابقی ژله آبی را به آرومی روی ستاره ها می ریزیم به طوری که تکون نخورن. داخل یخچال میگذاریم تا ببنده.

بعد از قالب درآورده و داخل قالب گرد عظیمتر به طوری که یه طرفش به لبه قالب بچسبه میگذاریم.

داخل قالب عظیم ژله زرد رنگ رو می ریزیم که به شکل ماه دیده میشه. داخل یخچال میگذاریم تا کامل ببنده.

من برای زیباتر شدن ژله ماه و ستاره، روش چندت ا ترافل ستاره ای شکل هم چیدم.

ژله آلوئه ورا 1 بسته

ژلاتین 1 ورق

آب 2 لیوان

شکر 1 قاشق غذا خوری

پودر ژله آلوئه ورا را با یک لیوان آب جوش و یک لیوان بستنی وانیلی ترکیب کنید تا یک مایع کاملا یک دست بیاید و بعد در یک قالب گرد مخصوص کیک بریزد و بگذارید یک روز در یخچال بماند و بعد از اینکه ژله شما کاملا سفت شد برش های مثلثی به هر اندازه که دوست دارید روی ژله تان ایجاد کنید و برش ها را از قالب خارج کنید و به جای آن از میوه های دلخواه خودتان که هم خوش رنگ و هم خوش طعم بهره ببرید و میوه های خرد شده را به جای برش های ایجاد شده بریزید.

در این فاصله باید یک بسته ژله آلوئه ورا دیگر را به روش معمولی یعنی یک لیوان آب گرم و یک لیوان آب سرد تهیه کنید و بعد از قرار دادن میوه ها در برش های ایجاد شده با یک قاشق، قاشق قاشق از این مایع ژله روی میوه ها بریزید و بعد قالب را دوباره در یخچال قرار دهید تا میوه ها و ژله هم خودشان را بگیرند.

ژله های قالبی کوچیک یا به اصطلاح ژله های لقمه ای یه پیشنهاد خوب برای مهمونی ها و تولدهاست .. این ژله ها، چون تک نفره هستند و به راحتی سرو میشن طرفدارای زیادی دارن ..

برای درست کردن این مدل ژله ها احتیاج به قالب های کوچیک شیرینی یا ژله داریم .. در قدیم از قالب های دالبری آلومینیومی برای پخت کیک زیاد استفاده میشد .. شما میتونید با استفاده از این قالب ها ژله های تک نفره تون رو به راحتی درست کنید.

ژله هایی که در تصویر زیر میبینید نمونه ای از ژله های تک نفره توی این قالب های آلومینیومیه که شما میتونید به دو روش اون ها رو درست کنید. روش اول استفاده از پودر آگار آگار هست و روش دوم که ساده تره استفاده از ژله آلوئورا ..

ژله آلوئورا رو مطابق دستور روی جعبه درست کنید (یک لیوان آب جوش و یک لیوان آب سرد) .. من همواره برای درست کردن ژله ها از کمتر از یک لیوان آب سرد برای ژله استفاده میکنم تا ژله کمی سفت تر در بیاد و راحت تر از قالب جدا بشه ..

داخل قالب های آلومینیومی رو کمی خیس کنید و قالب ها رو برای مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار بدید. بعد از خارج کردن اون ها داخل قالب رو با کمی روغن مایع چرب کنید .. میوه دلخواهتون رو وسط قالب قرار بدید و ژله آلوئورای آماده شده رو داخل قالب ها بریزید و قالب ها رو برای مدت سه الی چهار ساعت داخل یخچال قرار بدید تا بسته بشه ..

بعد از بسته شدن لبه های ژله رو با انگشت کمی از قالب جدا کرده و یه لحظه قالب رو داخل آب گرم بذارید و خارج کنید و ژله رو به راحتی از قالب در بیارید.

پودر ژله: یک بسته

آب جوش: یک لیوان

شیر: یک چهارم لیوان

برای تهیه این نوع ژله ابتدا یک بسته پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به روش بن ماری حل نمایید. سپس آن را نصف نمایید و نیمه ابتدایی را داخل قالب ریخته و در یخچال قرار دهید. به جامانده ژله را در محیط آشپزخانه قرار دهید تا کاملا خنک گردد، سپس یک چهار لیوان شیر سرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست گردد. ژله اولی را از یخچال خارج نمایید و بعد از اطمینان از نیم بند شدن آن، ژله ایی را که با شیر ترکیب کرده اید داخل آن بریزید و مجددا در یخچال قرار دهید.

برای تهیه ژله چند رنگ، این روش را با چند نوع ژله مختلف انجام دهید و ژله ها را بعد از نیم بند شدن ژله قبلی، روی آن بریزید.

نکته: هم دما نبودن شیر و ژله حل شده باعث بریده شدن این نوع ژله می گردد. برای نتیجه گیری بهتر، ضروری است که ژله حل شده در آب جوش به دمان محیط رسیده باشد، شیر نیز سرد و یا هم دما با محیط باشد.

امیدواریم طرز تهیه ژله با روش های مختلف که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما قرار گرفته باشد و این ژله های زیبا و خاص را تهیه کرده و از نوش جان کردن آن در کنار اعضا خانواده در این ماه عزیز لذت ببرید.

منبع: میزان

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19478

به "طرز تهیه دسر ژله ای ماه رمضان" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه دسر ژله ای ماه رمضان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر ژله ای ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید