عباسعلی مسئله ای برای حضور در المپیک نداشت، مرادی چگونه سهمیه گرفت؟

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، حسین آبرون عضو پیشین تیم ملی وزنه برداری پس از کسب شش مدال قهرمانی آسیا تصمیم گرفت راهی آلمان شده و ورزش و در کنار آن تحصیل را در این کشور اروپایی دنبال کند. وی که از شاگردان ایوانف در تیم ملی وزنه برداری بود، 5 سال در بوندس لیگا عضو تیم ایسی مایسن بود و پس از آن با گذراندن دوره های مربوطه مدرک مربیگری این کشور را دریافت کرد.

عباسعلی مسئله ای برای حضور در المپیک نداشت، مرادی چگونه سهمیه گرفت؟

این قهرمان پیشین کشورمان همزمان با ورزش به تحصیل پرداخت و در رشته فیزیوتراپی ورزشی فارغ التحصیل و تخصص مانوئل تراپی گرفت. با تیم های معروف شهر هانوفر در رشته های مختلف به عنوان فیزیوتراپ همکاری نموده و اکنون در حال گذراندن دوره فوق تخصص در رشته جدید اوستئوپاتی است.

حسین آبرون در بازگشت دوباره سهراب مرادی به جهانی قهرمانی نقش مهمی ایفا کرد و در یک ماه گذشته نیز کوشش زیادی داشت تا حمیده عباسعلی دوران نقاهت بعد از جراحی را به خوبی طی نموده و بتواند خود را آماده حضور در بازی های المپیک کند.

آبرون در مصاحبه با خبرنگاران به کوشش هایی که برای بهبود سهراب مرادی و حمیده عباسعلی صورت گرفت اشاره نمود.

چگونه سهراب مرادی راهی آلمان شد

از زمان عضویت در تیم ملی و اردوهای آماده سازی با سهراب مرادی در ارتباط بودم و سال گذشته در ادامه تماس های خود با این قهرمان از شرایط او و آسیب دیدگی از ناحیه دیسک کمر آگاه شدم. پزشکان به او گفته بودند باید جراحی کند و ما از او خواستم عکس و مدارک پزشکی را برای من ارسال کند تا اگر روزنه ای باشد بدون جراحی به جهانی قهرمانی بازشود. با دکتر امینی این عکس های MRI را آنالیز کردیم. چیزی که معین بود، دیسک ها بیرون زده بود.

ضرب المثل آلمانی

ما یک ضرب المثلی در آلمان داریم که می گوید این درست ما عکس می گیریم، ولی قرار است انسان را عمل کنیم بعد از چند جلسه مصاحبه با خود سهراب و اطلاع از وضعیتش، تصمیم گرفتیم او را به آلمان دعوت و از نزدیک او را ویزیت کنیم. خدا را شکر آمد و کل فرایند درمان او دو هفته طول کشید و بدون جراحی درمان شد. طوری که بعد از سه ماه 200 کیلو یک ضرب و 243 کیلوگرم دوضرب وزنه زد.

بدبیاری دوره سهراب

مرادی بعد از این مسابقات با یک بدشانسی از ناحیه کتف به شدت آسیب دید. همان روز برادرش با ما صحبت کرد و تصمیم گرفت برای درمان به آلمان بیاید. جراحی که دکتر امینی انجام داد، برای اولین بار در جهان صورت گرفت. در علم پزشکی وقتی کسی روتیتورکاف را عمل می نماید، باید شش هفته داخل گچ باشد و بعد از طی کردن این مدت می تواند آرام آرام شروع به حرکت دست کند. ولی ما به شکلی برنامه ریزی و کار کردیم که بعد از هشت هفته توانست به سوئیس رفته و در حالی که من کنارش بودم با وزنه های مناسب سهمیه المپیک گرفت که متأسفانه کسی در مورد این مسئله اطلاع نداشت. اولین بار بود که یک ورزشکار با این میزان آسیب دیدگی و پارگی بعد از هشت هفته زیر وزنه برود.

عباسعلی جراحی شد

حمیده عباسعلی در مسابقات اتریش از ناحیه ACL آسیب دید و فردای همان روز به آلمان آمد و بعد از دو روز ما قسمت آسیب دیده را با جراحی ترمیم نموده و پس از یک روز استراحت در بیمارستان، مرخص شد. قبل از جراحی 300 میلی گرم از پای آسیب دیده آب (خون مرده) کشیدیم. کارهای فیزیوتراپی بعد از ترخیص از بیمارستان شروع شد. بعد از هفته دوم نیز بدون عصا راه رفتن را شروع کرد. در هفته سوم نیز حرکات قدرتی را شروع کردیم،

عباسعلی به لحاظ قدرت پا، خدا را شکر شرایط خیلی خوبی دارد، قبل از ترک آلمان تست دویدن را با موفقیت پشت سر گذاشت، هنوز زمان تمرین کاراته فرا نرسیده، شش تا هفت هفته دیگر باید برنامه های فیزیوتراپی را ادامه داده و پس از تقویت ماهیچه ها کارهای تمرینی تخصصی را شروع کند. هفته ای سه یا چهار بار برای او فیلم از نحوه تمرینات قدرتی ارسال می کنم تا در صورت انجام ها بعدها هیچ مسئله ای نداشته باشد.

مشکل حضور در المپیک

اگر بازی های المپیک هم به تعویق نمی افتاد، عباسعلی هیچ مسئله ای برای حضور در این رقابتها نداشت. اینکه در ایران گفته اند، آسیب او شدید بوده و به مسابقات المپیک نمی رسید، حرف درستی نیست، با رعایت پروتکلی که ما برای او تنظیم نموده بودیم، می توانست خود را برای المپیک آماده کند. در مورد خانم عباسعلی بهترین کار اجرا شده است و باید از تمام کسانی که او را حمایت کردند، بخصوص طباطبایی رئیس فدراسیون که دائم در تماس بود و کارهای او را پیگیری می کرد. در مورد سهراب مرادی هم چنین اظهار نظرهایی بیان می شد. عملکرد ما بیانگر واقعیت است. احتیاجی به حرف زدن نیست.

بحث پزشکی ورزشی در آلمان قدمت زیادی دارد. حتی باید بگویم اولین کشوری است که در جهان تیم پزشکی تخصصی دارد. تاریخچه آن برمی شود به 100 سال پیش، این یعنی یک قرن تجربه در این مورد، توجه کنید ورزشکاران آلمان در سنین 30 تا 35 هم نتایج بسیار خوبی در مسابقات جهانی و المپیک کسب می نمایند و دلیل اصلی آن هم یک تیم پزشکی قوی در کنار آنهاست.

عباسعلی احتیاج به تجدید روحیه دارد

بعد از اینکه یک سال تعویق برای بازی های المپیک اعلام شد، پروتکل آماده سازی او را تغییر دادیم. در شرایط فعلی او احتیاج به تجدید روحیه دارد. هشت هفته از خانواده دور بوده و ما به او گفتیم که دو هفته فارغ از هر چیزی از کنار خانواده بودن لذت ببرد. از هفته سوم فیزیوتراپی را شروع نموده و از هفته هشتم نیز تمرین کاراته را شروع کند. مهم این است که اول روحیه ایشان بازشود. چیزی که من از این دختر شایسته ایران دیدم، یکی از امیدهای کسب مدال در توکیو است. همچنین باید از خوش قدم سرمربی تیم ملی تشکر کنم که در این مدت شبانه روزی از عباسعلی حمایت و پرستاری کرد.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18910

به "عباسعلی مسئله ای برای حضور در المپیک نداشت، مرادی چگونه سهمیه گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباسعلی مسئله ای برای حضور در المپیک نداشت، مرادی چگونه سهمیه گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید