عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال: ماجرای ماست و دوغ پشت پرده داشت

به گزارش شیوا مارکت، محمدمهدی ایزدپناه درباره مسائل مطرح شده در جلسه کمیته فنی فدراسیون بسکتبال به موضوع عجیب حذف ماست و دوغ از اردوی تیم ملی اشاره نمود و گفت که این ماجرا پشت پرده ای دارد که فدراسیون در حال آنالیز آن است.

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال: ماجرای ماست و دوغ پشت پرده داشت

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگاران، درباره جلسه اخیر این کمیته اظهار کرد: با اینکه ما شش ساعت و نیم در جلسه بودیم اما کار نیمه تمام باقی ماند و قرار است فردا دوباره جلسه ای داشته باشیم و به جمع بندی نهایی برسیم. با این وجود درباره مسائل مختلف صحبت و گفت و گو انجام شد. یکی از اصلی ترین موضوع ها نیز تیم های ملی رده پایه بود.

ایزدپناه ادامه داد: در این جلسه تصمیم بر آن شد که یک برنامه ریزی کامل برای تیم های پایه داشته باشیم. توجه به بازیکنان 2018 و 2019 و برنامه ریزی مناسب برای تیم های نوجوانان و جوانان بعدی از اصلی ترین برنامه های ما خواهد بود. پیشنهاد دادم که برنامه ای جامع برای بلندقامتان داشته باشیم و بازیکنان بالای 207 سانتی متر و زیر 18 سال را شناسایی و آنها را وارد بسکتبال کنیم. به هر حال همه می دانیم حضور بازیکنی مثل حامد حدادی چقدر به بسکتبال ایران یاری کرد و باید به فکر آینده باشیم تا چند بازیکن مثل او داشته باشیم.

او همچنین گفت: چینی ها در یک دهه گذشته همین مساله را مورد نظر داشتند و امروز از ما جلو زده اند. آنها به اروپا فکر می نمایند و ما همچنان درگیر آسیا هستیم. به همین دلیل احتیاج است که یک الگوبرداری مناسب داشته باشیم و برنامه ریزی کنیم تا طی این پروسه بعد از 5 تا 7 سال بتوانیم برداشت کنیم و به نتیجه برسیم.

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال اعلام کرد: مهم ترین مساله مطرح شده در جلسه این بود که روی یک برنامه ساختاری درست برای تیم های ملی کار بکنیم و بر اساس آن پیش برویم. خدا را شکر فیبا برنامه های جامع خوبی دارد و می توانیم از آنها استفاده کنیم و باید از کشورهای موفق هم استفاده کنیم. به هر حال پتانسیل ایران بالا است و با یک برنامه ریزی درست می توانیم به نتیجه دلخواه برسیم. ما حتی اعلام کردیم که چرا تیم های ملی را به دو تیم محدود کنیم و قرار است سه تیم داشته باشیم تا با یک فکر اساسی بتوانیم برای تیم های ملی برنامه ریزی کنیم.

ایزدپناه تاکید نمود: هدف اصلی ما این است که بتوانیم پس از رفتن ستاره ها و بازیکنان نسل طلایی دغدغه نداشته باشیم. البته با رفتن آنها یک خلا در تیم ملی ایجاد می گردد اما به دنبال این هستیم مدت زمان این خلا کم باشد و خیلی سریع به روزهای اوج برگردیم.

او در پاسخ به این سوال که همه این برنامه ریزی ها خوب است به این شرط که عملی گردد. آیا فدراسیون توانایی مالی برای عملی کردن این برنامه ها را دارد؟ اعلام کرد: درباره این موضوع هم صحبت کردیم و آقای طباطبایی تاکید نمود که برنامه ریزی لازم را دارد و مذاکرات با اسپانسرها صورت گرفته است. به هر حال معضل مالی در ورزش وجود دارد و باید همه یاری کنیم. آقای طباطبایی از برنامه ها استقبال کرد و تاکید داشت که به هر قیمتی باید انجام گردد. به هر حال بسکتبال باید از این شرایط سنتی خارج گردد و ما مطمئن هستیم که اگر برنامه ریزی علمی و درست داشته باشیم بسکتبال سیستماتیک به کارش ادامه می دهد و هر مدیری که بیاید کار را پیش می برد.

ایزدپناه در پاسخ به این سوال که با توجه به ناکامی تیم ملی در بازی های آسیایی و باخت به ژاپن در انتخابی جام جهانی نظر کمیته فنی درباره عملکرد کادرفنی چه بود؟ توضیح داد: عملکرد کادرفنی در جاکارتا قابل قبول است. مربیان خارجی هم که قبلا بودند به همین مقام رسیدند و اکنون تیم ملی با مربی ایرانی نائب قهرمان شد. درباره انتخابی جام جهانی هم باید با قدرت به کارمان ادامه دهیم. شرایط خیلی سخت شده و باید با تمام توان برای رسیدن به جام جهانی آماده شویم.

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که اکنون تیم ملی چگونه به جام جهانی صعود می نماید؟ گفت: خیلی سخت شده است. دو بازی با استرالیا، یک بازی با فیلیپین و یک بازی با ژاپن داریم. اگر دو بازی را ببریم به جام جهانی می رویم که خیلی سخت است و اگر یک بازی را با برد پشت سر بگذاریم چهارم می شویم و باید با تیم چهارم گروه دیگر مسابقه بدهیم.

او در پاسخ به این سوال که با تیم چهارم مسابقه می دهیم یا انتخابی است؟ اعلام کرد: این را دقیق نمی دانم اما به احتمال زیاد باید مسابقه بدهیم. ما اگر ژاپن را با اختلاف 15 امتیاز شکست بدهیم چون آنها با اختلاف 14 امتیاز برابر ما به برتری رسیده اند مستقیم به جام جهانی می رویم در غیر این صورت به عنوان تیم چهارم باید وضعیتمان تعیین گردد.

ایزدپناه در پاسخ به این سوال که ماجرای تاسف بار حذف ماست و دوغ و نوشابه در اردوی ملی چه بود؟ اظهار کرد: اولا که خیلی بد است در بسکتبال درباره این موارد صحبت گردد. شرایط حاکم بر تدارکات تیم ملی مناسب بود و حالا یک شب ماست یا دوغ نبوده. نباید ورزشکاران در فضای مجازی چنین مسائلی را مطرح نمایند. به نظرم باید خیلی منطقی تر این مساله را بیان می کردند. با این وجود معتقدیم که ارزش قهرمانان ما بالاتر از این حرف ها است و فدراسیون در نظردارد که این مساله را پیگیری کند که چرا چنین موضوعی عنوان شده است.

او اضافه نمود: معقتدم که ماجرا دوغ و ماست نیست و قضیه پشت پرده دیگری دارد. ما با آقای شاهین طبع و آقای قاسمی صحبت کردیم و قرار است با برخی ملی پوشان هم جلسه ای داشته باشیم و موضوع را آنالیز کنیم. مطرح کردن این ماجراها در شان بسکتبال نیست و به دنبال پیگیری مساله هستیم.

پیشکوست بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که درست است که این ماجرا باعث ایجاد اختلاف بین ورزشکاران و سرپرست تیم ملی شده؟ توضیح داد: کدورت برای چه؟ من موضوع را در ماست و دوغ نمی بینم و قطعا پشت پرده ای دارد. چون هنوز با ورزشکاران صحبت نکرده ایم نمی توان به طور دقیق نظر داد. باید صحبت آنها را نیز بشنویم. اگر قضیه ماست و دوغ و نوشابه بوده که واقعا تاسف بار است اما اگر چیز دیگر بوده باید پیگری کنیم. فعلا همه چیز گنگ است و نمی توان به طور دقیق درباره آن صحبت کرد.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1286

به "عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال: ماجرای ماست و دوغ پشت پرده داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال: ماجرای ماست و دوغ پشت پرده داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید