(عکس) روزی که کی روش جانشین آرسن ونگر شد

به گزارش شیوا مارکت، در چنین روزی در فصل 1996-1997، کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی و اسبق اسپورتینگ لیسبون و تیم ملی کشورمان، جانشین آرسن ونگر در تیم ناگویا گرامپس ژاپن شد.

(عکس) روزی که کی روش جانشین آرسن ونگر شد

کارلوس کی روش حالا یکی از سرمربیان خارجی شناخته شده در فوتبال ایران است، اما سه دهه پیش از این، او چندان برای طرفداران ایرانی آشنا نبود، اما در فوتبال دنیا با دو قهرمانی با پرتغال در جام دنیای جوانان، مورد توجه قرار گرفته بود.

او سال 1996 یک سال پس از این که کارش در اسپورتینگ لیسبون به پایان رسیده بود، با پیشنهادی عجیب از کشور ژاپن روبرو شد. ناگویا گرامپس که سرمربی جوان و فرانسوی اش بعد از قهرمانی در جام امپراطوری به لندن رفته بود تا سرمربی آرسنال شود، به سراغ کارلوس کی روش رفت و او نیز این پیشنهاد را قبول کرد و سرمربی ناگویا شد.

کی روش تنها یک سال در ناگویا حضور داشت و این تیم را به نایب قهرمانی لیگ ژاپن و جام در جام آسیا هم رساند و البته همان راهی را رفت که ونگر رفته بود؛ یعنی از ژاپن به تیم های مطرح دنیا.

آرسن ونگر در آرسنال باقی ماند، اما کی روش در امارات، آفریقای جنوبی، منچستریونایتد، رئال مادرید، پرتغال، ایران و کلمبیا مربیگری کرد تا یکی از باتجربه ترین مربیان تاریخ فوتبال پرتغال لقب گیرد. او زمانی که پیشنهاد ناگویا گرامپس را قبول کرد، 43 ساله بود.

حالا اکانت رسمی جی لیگ با انتشار این تصویر، از مخاطبان خود خواسته تا پاسخ دهند آیا چنین روزی را به یاد می آورند که کارلوس کی روش جانشین آرسن ونگر شد؟ کی روشی که البته از نظر ظاهری تفاوت زیادی هم با شرایط کنونی نداشته است.

منبع: خبر ورزشی

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: فرارو
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20692

به "(عکس) روزی که کی روش جانشین آرسن ونگر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) روزی که کی روش جانشین آرسن ونگر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید