فرآیند برآورد ریالی خسارات سیلاب لرستان هنوز تکمیل نشده است

به گزارش شیوا مارکت، غلامرضا آقامیرزایی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر با مشارکت مسئولان بنیاد مسکن لرستان، خسارات سیلاب به حوزه مسکن را آنالیز می کنیم، گفت: علت برآورد دیرهنگام خسارات سیلاب این است که اتفاق هایی که افتادند با قبل متفاوت هستند؛ در خصوص خسارت مغازه های تجاری هنوز نتوانسته ایم درست به نتیجه برسیم و در نهایت گفته ایم خودشان خود ارزیابی نمایند.

فرآیند برآورد ریالی خسارات سیلاب لرستان هنوز تکمیل نشده است

وی با بیان اینکه مغازه های تجاری باید بیمه داشته باشند، توضیح داد: هیچ سرفصل قانونی برای پرداخت خسارت وارد شده به مغازه هایی که بیمه نبوده اند نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با تاکید بر اینکه در خصوص ساختمان های مسکونی خسارت دیده از سیلاب هم یک وام معیشتی داریم که بابت خرید لوازم منزل می دهند، یک وام تعمیر ساختمان نیز در سرفصل های پیش بینی شده داریم، اضافه نمود: 10 میلیون تومان وام معیشتی و 12 میلیون تومان وام تعمیر مسکن با سود 4 درصد داریم، همچنین 2 میلیون تومان وام بلاعوض به خسارت دیدگان از سیلاب پرداخت می گردد.

آقامیرزایی با اشاره به اینکه خسارت سیلاب در استان سنگین و خاص است، ادامه داد: در روز نخست حادثه یک گزارش کلی از سیلاب و خسارات وارده را به سازمان مدیریت بحران ارسال نموده ایم.

بر اساس این گزارش، شب هشتم بهمن ماه و بامداد نهم بهمن ماه شهرهای لرستان به ویژه خرم آباد و پلدختر درگیر وقوع سیلاب شدند و همچنان نیروهای امدادی در حال امدادرسانی به سیل زدگان، پاکسازی معابر و خانه ها و تعمیر زیرساخت های شهری هستند.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3106

به "فرآیند برآورد ریالی خسارات سیلاب لرستان هنوز تکمیل نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند برآورد ریالی خسارات سیلاب لرستان هنوز تکمیل نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید