فروش چاپ اول فرانکشتاین رکورد زد

به گزارش شیوا مارکت، با به فروش رسیدن یک نسخه از چاپ اول کتاب فرانکشتاین نوشته مری شلی در یک حراجی رکورد گران ترین کتاب چاپی یک نویسنده زن شکست.

فروش چاپ اول فرانکشتاین رکورد زد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گاردین، مری شلی زمانی که به فکر نگارش فرانکشتاین افتاده بود فقط 18 سال داشت. حالا نسخه ای از نخستین چاپ کتاب او با به فروش رسیدن در یک حراجی به قیمت 1,170,000 دلار رکورد گران ترین کتاب چاپی یک نویسنده را شکسته است.

این نسخه به فروش رسیده یکی از 500 نسخه ای از رمان فرانکشتاین بود که در سال 1818 منتشر شد. حراجی کریستیز که این کتاب را به اسم یک اثر بسیار کمیاب توصیف نموده است پیش تر ارزش حدودی آن را بین 200هزار تا 300هزار دلار برآورد نموده بود.

به این ترتیب با فروش این کتاب در حراجی ای که متقاضیان از سراسر دنیا در آن شرکت کردند رکورد جدیدی در فروش کتاب های چاپی نویسندگان زن به ثبت رسید. پیش تر رکورد گران ترین اثر چاپی یک نویسنده زن به چاپ اول رمان اما نوشته جین آستن تعلق داشت. اما در سال 2008 در حراجی بونهامس به قیمت 150,000 پوند فروخته شده بود. البته یک نسخه از کتاب قصه های بیدل نقال اثر جی کی رولینگ در سال 2007 در حراجی ساتبیز به قیمت 1.95 میلیون دلار فروخته شد اما این اثر دست نویس و مصور بود و چاپی محسوب نمی شد.

داستان فرانکشتاین برای نخستین بار در اول ژانویه 1818 بی آن که هویت نویسنده آن معین باشد منتشر شد و فقط 500 نسخه از آن به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29624

به "فروش چاپ اول فرانکشتاین رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش چاپ اول فرانکشتاین رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید