فروش 20 درصد هتل های پرمسافرترین استان کشور

به گزارش شیوا مارکت، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، فروش 20 درصد هتل های پرمسافرترین استان کشور صورت می گیرد.

فروش 20 درصد هتل های پرمسافرترین استان کشور

داستان چیست؟

ستاد کرونا پیش از آنکه تعطیلات نیمه تابستان شروع گردد، اخطار داد مردم از سفر غیرضروری به مناطق قرمز به ویژه مازندران خودداری نمایند. نماینده های مجلس این استان نیز به مردم هشدار دادند از سفر به مازندران پرهیز نمایند. با این حال، گزارش های پلیس راه و مرکز کنترل ترافیک نشان داد که حجم سفرها به این استان در تعطیلات گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است. تصاویری هم از سواحل شمالی منتشر شده که گویای حجم مسافران و رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی است. مازندران در خرداد هم رکورد سفر و اقامت را در بین 31 استان شکست. با این وجود جمشید سلطان مرادی، رئیس جامعه هتلداران مازندران از شرایط وخیم هتلهای این استان خبر داده است.

او گفت که با آنکه حجم سفرها به مازندران زیاد است، اما هتلها مسافر ندارند و فقط یک درصد ظرفیت اقامت در هتلهای استان پر شد. برای همین موجی از تعدیل نیرو در هتلهای مازندران راه افتاده و 20 درصد هتل ها برای فروش اقدام نموده اند. در مازندران بیشتر از 300 هتل وجود دارد که حدود 70 هتلها یا برای فروش گذاشته شده اند یا دنبال تغییر کاربری هستند.

وی ادامه داد: بیشتر مسافران مازندران یا ویلا دارند یا خانه ای را اجاره می نمایند. این خانه های غیرمجاز را هم که نه تعطیل می نمایند و نه برخورد قاطع و نظارتی می گردد.

رئیس جامعه هتلداران استان مازنداران حدود دو سال پیش از شناسایی 130 هزار ویلا و خانه شخصی که بدون مجوز و غیرمجاز به مسافران اجاره داده می گردد، سخن گفته بود. او اکنون می گوید: تعداد این خانه ها بیشتر شده اما اراده و عزمی در برخورد با آنها دیده نمی گردد.

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران افزود: تنها کاری که در استان انجام داده اند تعطیلی تالارهای عروسی در هتلها بوده که البته با این کار هم نتوانستند جلوی مراسمهای مردم را بگیرند، چون مردم مراسمهایشان را در باغ و ویلاهای اجاره ای برگزار می نمایند.

وی اضافه نمود: دستورالعملی هم درباره نحوه فعالیت هتلها در دوران کرونا فرستاده اند که بیشتر حکم یک یک کاغذ را دارد که پشت شیشه چسبانده شده است. این دستورالعمل ها وقتی کارایی پیدا می نماید که نظارت باشد و ورود مسافر را به استان کنترل نمایند، فعلا اراده ای در این راستا نمی بینیم.

سلطان مرادی از نحوه حمایت ها از صنعت گردشگری در بحران کرونا گفت: متولیان دنبال حل مسائل هتلداران نیستند. جلسات با استاندار و ستاد کرونا هم تا به حال اثرگذار نبوده است. در چنین وضعی که هتلها نه درآمد دارند و نه قدرت ادامه حیات، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بخشنامه فرستاده و شرکتی را برای آموزش نیروی انسانی معرفی نموده که هزینه آن 800 هزار تومان می گردد و تاکید نمود که اگر این هزینه داده نگردد و پرسنل توسط شرکت معرفی شده آموزش داده نشوند، پروانه هتل تمدید نمی گردد. این یعنی چوب لای چرخ گذاشتن. وقتی مسافر نیست و هتل درآمد ندارد و درحال تعدیل نیرو است، چه آموزشی بدهیم.

رئیس جامعه هتل داران ایران بتازگی اعلام نمود هتلها از اسفند سال گذشته تا انتها تیرماه سال جاری 7400 میلیون تومان درآمد از دست داده اند و 75 هزار نیروی شاغل در این بخش با خطر بیکاری مواجهند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22282

به "فروش 20 درصد هتل های پرمسافرترین استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 20 درصد هتل های پرمسافرترین استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید