فوت سالیانه بین 50 تا 60 هزار نفر بر اثر بیماری سرطان

به گزارش شیوا مارکت، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: سالیانه بین 50 تا 60 هزار نفر بر اثر بیماری سرطان فوت می نمایند.

فوت سالیانه بین 50 تا 60 هزار نفر بر اثر بیماری سرطان

علی مطلق رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین شرایط بروز بیماری سرطان در کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار گزارش شده سالیانه 135 هزار نفر به بیماری سرطان در کشور مبتلا می شوند.سرطان پستان در زنان و پروستات در مردان ، شایع ترین انواع سرطان در بین مردم کشورمان است

او ادامه داد: در حال حاضر مقدار ابتلای مردم ایران به بیماری سرطان کم تر از میانه جهانی به ازای هر 100 هزار نفر است. پیش بینی می گردد طی چند سال آینده مقدار ابتلا به سرطان در جهان افزایش پیدا خواهد نمود.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت بیان نمود: مطالعات انجام گرفته نشان می دهد که طی 20 سال آینده تعداد موارد ابتلا به سرطان در حدود 63درصد افزایش پیدا می نماید که یکی از دلیل های آن این که جمعیت کشور و به سالمندی است و قشر جوان در دو دهه آینده پیر و مسن خواهند شد.

مطلق با بیان اینکه افزایش امید به زندگی و سن می تواند از جمله علل افزایش موارد سرطان در جهان باشد ، تاکید نمود: مقدار احتمال ابتلای افراد در طول عمر خود به بیماری سرطان در ایران حدود 14 درصد و این آمار در جهان 20 درصد است. سبک زندگی نامناسب تاثیر منفی در بروز بیماری سرطان دارد به طوری که افراد چاق و کم تحرک و مصرف نماینده سیگار بیشتر در معرض ابتلا به بیماری سرطان هستند.

مطلق با بیان اینکه آلودگی هوا در بروز سرطان نقش و تاثیر منفی دارد، گفت: سالیانه بین 50 تا 60هزار نفر بر اثر ابتلا به بیماری سرطان فوت می نمایند که دلیل اصلی آن عدم تشخیص زود هنگام است.

او اضافه کرد: مردم باید دسترسی بیشتری به خدمات بهداشتی و مراقبتی داشته باشند. با شیوع بیماری کرونا بیماران مبتلا به سرطان تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و دیرتر به پزشکان مراجعه نموده اند.

بیشتر بخوانید:

  • هنوز موردی از کرونای اُمیکرون در ایران گزارش نشده است
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29744

به "فوت سالیانه بین 50 تا 60 هزار نفر بر اثر بیماری سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت سالیانه بین 50 تا 60 هزار نفر بر اثر بیماری سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید