فوران گِل داغ از آتشفشانی در هند!

به گزارش شیوا مارکت، انتشار ویدئویی از یک آتشفشان در فضای مجازی که به جای مواد مذاب، گِل به هوا پرتاب می نماید خبرساز شده است.

فوران گِل داغ از آتشفشانی در هند!

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، معمولا در تصاویر مختلف آتشفشان های فعال نشان داده می شوند که با فوران خود مواد مذاب را به هوا پرتاب می نمایند. اما آیا تابحال آتشفشانی را که به جای مواد مذاب، گِل به هوا پرتاب کند دیده اید. به تازگی تصاویری از یک آتشفشان گِل در توئیتر منتشر شده است.

پروین کاسوان ، مامور جنگلبانی هند که معمولا تصاویری جالب را در صفحه توئیتر خود منتشر می نماید این بار در توئیتر خود تصویری از یک آتشفشان گِل منتشر نموده است. این آتشفشان به جای مواد مذاب آتشفشانی، گِل داغ به هوا پرتاب می نماید.

کاسوان با انتشار این ویدئو از کاربران خواست تا محل دقیق این آتفشان را حدس بزنند. او در کپشن انی ودئو در توئیتر خود نوشت: به این آتشفشان، آتشفشان گِل گفته می گردد. آیا می دانستید در هندوستان ما آتشفشان فعال گِل داریم. آیا می دانید دقیقا کجاست؟

این ویدئو تنها پس از چند ساعت از انتشار مورد توجه کاربران توئیتر نهاده شد و تا به امروز بیش از 28000 بیننده داشته است. بسیاری از کاربران شگفتی خود را با دیدن این ویدئو ابراز کردند.

لازم به ذکر است؛ بنا به گزارش CNN آتشفشان های اینچنین در مناطقی که گاز زیرزمینی وجود دارد دیده می شوند. فوران این آتشفشان و پرتاب گل به هوا هنگامی رخ می دهد که گاز موجود در زیر زمین به سمت سطح زمین حرکت می نماید. عمده تفاوت این آتشفشان این است که اندازه آنها مانند آتشفشان های معمول گسترده و عظیم نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18845

به "فوران گِل داغ از آتشفشانی در هند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوران گِل داغ از آتشفشانی در هند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید