فیس بوک هم به توسعه سخت افزار اختصاصی فکر می نماید

به گزارش شیوا مارکت، بسیاری از شرکت ها بخش هایی سرّی دارند که توسعه فناوری ها و دستگاه های جدید را برعهده دارند. فیس بوک نیز در چند سال گذشته با ورود به حوزه سخت افزار، بخش اختصاصی خود را دایر نموده است. گزارش جدید CNBC به ساختمان 8، بخش سرّی سخت افزار فیس بوک می پردازد و درباره کوشش های این شرکت برای توسعه سخت افزار اختصاصی خودش در رقابت با شرکت هایی مانند گوگل و آمازون، اطلاعاتی در اختیار ما می گذارد.

فیس بوک هم به توسعه سخت افزار اختصاصی فکر می نماید

ساختمان 8 بخشی است که روی ایده های عجیب و غریب فیس بوک کار می نماید، مانند سیستمی که به کاربر امکان تایپ بوسیله فکر کردن را می دهد، گوشی هوشمند ماژولار، دستگاهی برای تماس تصویری که بعدها پورتال نام گرفت و … که قرار است در آینده رونمایی شوند. در سال 2015، این شرکت با به خدمت دریافت رجینا دوگان، کارشناس فناوری سابق گوگل و دارپا، این بخش را راه اندازی کرد، اما دوگان تنها 18 ماه برای فیس بوک کار کرد و پس از آن از این شرکت جدا شد. در دسامبر 2018 این بخش منحل شد و گروه مشغول در ساختمان 8 به پروژه ها و بخش های دیگر انتقال یافتند.

فیس بوک مدت کوتاهی پس از عرضه دستگاه های خانگی مبتنی بر دستیارهای صوتی، مانند اسپیکرهای اکو شرکت آمازون، به این محصولات علاقه مند شد و از رجینا دوگان برای تحقق ایده های سخت افزاری خود یاری گرفت. یکی از این پروژه ها که Little Foot نام داشت، در واقع آیپدی بود که به سمت اتاق کاربر حرکت می کرد. اما به زودی توجه فیس بوک به ویدیو جلب شد و ساختمان 8 کوشش خود را به توسعه یک دستگاه برای تماس ویدیویی معطوف کرد. در گزارش CNBC ذکر شده است که نمونه های آزمایشی بسیاری با ابعاد متفاوت مورد آزمایش قرار دریافتد که حتی اندازه برخی از آن ها برابر با یک تلویزیون بود.

همچنین، این گزارش به تبعیض ایجاد شده بین ساختمان 8 و سایر بخش های شرکت اشاره می نماید و دلیل ان را ماهیت مخفی ساختمان 8 عنوان می نماید. این بخش بودجه هنگفتی دریافت می کرد و کارمندان منتخب فیس بوک پس از دعوت برای بازدید از این بخش توسط نگهبانی همراهی می شدند تا با نمونه های آزمایشی دستگاه هایی مانند پورتال، پروژه واقعیت افزوده به نام Sequoia (مشابه کامپیوتر هولوگرافیک در مجموعه فیلم های مرد آهنی) و دستگاه خواندن افکار کار نمایند. این مهمانان دعوت شده به هنگام ورود به ساختمان 8 یک پلاک فلزی به همراه داشتند که البته در بطری های نوشیدنی را هم برایشان باز می کرد و با نوشیدنی از آن ها پذیرایی می شد.

از موارد دیگر درباره ساختمان 8 و بخش سخت افزاری فیس بوک می توان به برنامه زمانی این شرکت برای برخی از دستگاه ها اشاره نمود. فیس بوک تمایل داشت تا ساختمان 8 در عرض یک سال اولین محصول خود را راهی بازار کند. به نظر می رسد همین موضوع باعث شد تا دوگان از این شرکت خارج گردد و پس از آن فیس بوک اندرو بازوِرث را به عنوان مسئول بخش سخت افزار انتخاب کرد.

مسائل همچنان ادامه داشت و یکی از کارمندان سابق این شرکت به CNBC گفته است که در زمان تصمیم گیری های فنی و تخصصی، بازورث توانایی لازم را نشان نمی داد. در ادامه این مسائل، در ماه مارس 2018، فیس بوک با رسوایی بزرگی در زمینه حریم خصوص روبرو شد که باعث شد عرضه پورتال را به تاخیر بیاندازد و طراحی آن را بیشتر مورد آنالیز قرار دهد. در نهایت تصمیم بر آن شد که این دستگاه در ماه اکتبر رونمایی و در نوامبر وارد بازار گردد. اما تیم ساختمان 8 تغییر نام داد و افراد آن به سایر بخش ها و پروژه ها منتقل شدند.

برخلاف این مسائل، فیس بوک همچنان در حال توسعه برخی از پروژه های سخت افزاری خود است و ظاهرا در حال حاضر روی توسعه نسل جدید پورتال کار می نماید. این دستگاه با اسم رمز Ripley شناخته می گردد که به نظر می رسد یک دوربین با قابلیت اتصال به تلویزیون است و آن را به نسخه ای بزرگتر از پورتال تبدیل می نماید. همچنین شایعات از مذاکره فس بوک با نت فلیکس و دیزنی برای افزودن سرویس هایشان به این دستگاه حکایت دارند.

منبع: The Verge

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8690

به "فیس بوک هم به توسعه سخت افزار اختصاصی فکر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک هم به توسعه سخت افزار اختصاصی فکر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید