فهرست متفکران علم و فناوری سال 2013، هیگز باز هم در میان برترینها

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، در فهرست منتشر شده از متفکران دنیا در سال 2013 نام بیش از 20 نفر از بزرگان عرصه علم و فناوری بهداشت و درمان دیده می گردد.

فهرست متفکران علم و فناوری سال 2013، هیگز باز هم در میان برترینها

اسامی این افراد به توضیح زیر است:

الون ماسک: برای تحقق بخشیدن به ایده های علمی تخیلی. وی به دلیل بنیانگذاری SpaceX و شرکت تسلاموتورز و Paypal در جهان شهرت دارد. او که یکی از بزرگ ترین کارآفرینان در ایالات متحده آمریکاست به عنوان مدیر عامل شرکت space X و رئیس بخش طراحی شرکت تسلاموتورز مشغول به کار است و ایده ساخت مکانیسم حمل و نقل تقریبا فراصوت به وی تعلق دارد.

جوردی راس: برای پیشگامی در ساخت رایانه های کوانتوم در این فهرست قرار گرفته است. راس بنیانگذار شرکت دی - ویو سیستمز در کانادا است. این شرکت نخستین رایانه کوانتومی تجاری جهان را ساخته است.

تاد استارنر: ترویج فرهنگ رایانه های پوشیدنی. این دانشمند علوم رایانه پیشرو تمام رایانه های پوشیدنی سال از عینک گوگل گرفته تا ساعت هوشمند گلکسی گیر سامسونگ است.

کلف لیترو: برای ساخت ابزاری که آینده را پیش بینی می نماید معروف است. وی با استفاده از الگوریتمهای بسیار قدرتمند حجم گسترده ای از گزارشهای خبری و سایر اطلاعات موجود در دسترس را تحلیل می نماید تا بتوانند الگوهای پنهان در توسعه سیاسی و مالی را از پیش مشاهده کند.

بری پتیس: وی ایده خلق زیر ساختهایی را فراهم آورده است تا همه بتوانند خلاق باشند.

کریس اندرسون: برای راه اندازی فرایند استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تجاری. وی به عنوان رئیس شرکت رباتیک سه بعدی به عنوان پدر هواپیماهای بی سرنشین که کاربر آن را با دستورالعملهای ارائه شده می سازد، شناخته می گردد.

تئودور برگر: برای ساخت خاطرات. این ایده به طور مستقیم از مفاهیم علمی تخیلی ساخته شده است که یک میکروتراشه در مغز کاشته می گردد که می تواند خاطرات انسان را کنترل نموده و حتی آنها را ارتقا دهد. در نتیجه تلاشهای تئودوربرگر این امر به زودی به واقعیت تبدیل می گردد.

شیولین ژنگ: فراهم کردن انرژی خورشیدی در هرکجا و هر زمان.

جیم ریوز و مارتین ریدیفورد: برای استفاده از گرانش به منظور روشن کردن جهان. این طراحان یک راهکار جدید برای حمل مشکل دسترسی مردم به نور الکتریکی ارائه دادند و آن نور کم هزینه ال ایی دی بود که انرژی خود را برای روشن شدن از گرانش تأمین می نماید.

دیمین ایوانس، بیل بیننسون و استیو الکینز برای استفاده از لیزرها به منظور کشو و نقشه کشی شهرهای باستانی.

فرانسوا انگلرت، پیتر هیگز و فابیولا جیانوتی برای افشا کردن اسرار کهکشان. در دو سال گذشته انگلرت و هیگز به عنوان نظریه پردازان ذره زیراتمی که نام هیگز برای آن انتخاب شد پیروز به مشاهده تأیید نظریه خود شدند. این دو فیزیکدان 81 و 84 ساله وجود این ذره را در سال 1964 پیش بین ینموده بودند. اما مشاهده عملی این ذره در نتیجه تلاشهای فابیولا جیانوتی و تیمش به مدت چهار سال در سرن (سازمان تحقیقات هسته ای اروپا بود.

تیم مریخ نورد کنجکاوری: برای نشان دادن یک جهانی دیگر به زمین. این دانشمندان ناسا از سال 2012 زمان فرود مریخ نورد کنجکاوی تا به امروز بیش از 70 هزار تصویر از مریخ را منتشر نموده و به یافته های هیجان انگیزی درباره سیاره سرخ رسیدند.

کریس هدفیلد: برای نشان دادن اینکه سفرهای فضایی با سرنشین همچنان جالب هستند. این فضانورد کانادایی و فرمانده ایستگاه فضایی در زمان خود با انتشار ویدئوهایی از امورات روزمره در فضا هواداران بسیاری به خود جذب کرد و در بعضی از رسانه های اجتماعی حدود 20 هزار هوادار داشت و زمانی که به زمین بازگشت تعداد هواداران وی به یک میلیون نفر رسید.

هانا گی، کاترین لوزوریاگا و دبورا پرسواد: برای نزدیک کردن جهان به درمان ایدز.

جف بزوس: مدیرعامل شرکت آمازون برای اتکا به رسانه قدیمی. وی با عرضه کیندل به عنوان نجات بخش کلمات مکتوب شناخته شد.

مارک زاکربرگ: برای تحقق اینترنت ساده. وی به عنوان مدیرعامل و بنیانگذار فیسبوک اعتقاد دارد که داستان قرن آینده تحول از مالی منبع محور صنعتی به اقتصاد مبتنی بر دانش است.

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16056

به "فهرست متفکران علم و فناوری سال 2013، هیگز باز هم در میان برترینها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست متفکران علم و فناوری سال 2013، هیگز باز هم در میان برترینها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید