قابلیت جالب جنگنده اف 35 که خلبان ها دوستش ندارند!

به گزارش شیوا مارکت، چند روز پیش ویدئوی فرود ناموفق جنگنده اف 35 در رسانه ها منتشر شد، در این ویدئو یکی از قابلیت های این جنگنده نسل پنج به خوبی نمایان بود.

قابلیت جالب جنگنده اف 35 که خلبان ها دوستش ندارند!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، جنگنده نسل پنج اف 35 یکی از مشهورترین هواپیماهای مدرن است که در ارتش چندین کشور پرواز می نماید.

هفته پیش حادثه فرود ناموفق این پرنده پنهان کار به صورت گسترده در رسانه های منتشر شد، گرچه هنوز علت حادثه معین نشده است اما در این رویداد یکی از ویژگی های جالب این پرنده به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

  • شکار گلوی شکارچی بداقبال را پاره کرد / عکس

  • موشک هایپرسونیک نو روسیه از دریا سر درآورد / عکس

  • سلاح لیزری با آن چه فکر می کنید فرق زیادی دارد

در فیلم حادثه درست زمانی که فکر می کنیم همه چیز به خاتمه رسیده و هواپیما آرام گرفته است، قابلیت اجکت فعال شده و خلبان با صندلی مخصوصش از جنگنده بیرون می جهند.

به نظر می رسد این حادثه مربوط به سیستم ایجکت اتوماتیک صندلی این جنگنده است. صندلی خلبان مارتین بیکر مدل US16E که در این پرنده مدرن کار گذاشته شده است، به قابلیت اجکت اتوماتیک مجهز شده است.

معین نیست که این مکانیسم چطور تشخیص می دهد که کنترل هواپیما از دست خلبان خارج شده و فعال می گردد اما بعضی خلبان ها از جمله گراهام تاملینسن انگلیسی باور دارند که این ویژگی کارآمد و مفید نیست.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30019

به "قابلیت جالب جنگنده اف 35 که خلبان ها دوستش ندارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت جالب جنگنده اف 35 که خلبان ها دوستش ندارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید