قبل از سفر به اسپانیا بخوانید

به گزارش شیوا مارکت، اگر راهی اسپانیا هستید خودتان را برای وعده های غذایی غیر معمول، خواب های قیلوله، تاخیر در انجام دادن کارها و دیدن افراد بسیار شیک پوش در خیابان ها آماده کنید! البته اسپانیایی ها عادت های خوب بسکمک هم دارند که خواندن این مطلب کمک می کند بیشتر راجع به این مردم دوست داشتنی بدانیم.

قبل از سفر به اسپانیا بخوانید

احترام گذاشتن به آداب و فرهنگ و رسوم کشور مقصد از اصول اولیه گردشگری است. بنابراین قبل از سفر بهتر است کمی تحقیق کرده و با بایدها و نبایدهای مقصد خود آشنا شوید. این کار کمک می کند با اطلاعات کامل پا به مقصد خود گذاشته و به راحتی با میزبانان خود ارتباط برقرار کنید. از آنجایی که از تورهای پرطرفدار اروپایی است در این مطلب می خواهیم شما را با فرهنگ های روزانه این کشور آشنا کنیم. (بلیط تهران مادرید)

قبل از سفر به اسپانیا چند اصطلاح زبانی رایج را یاد بگیرید

اسپانیایی زبان رسمی مردم کشور اسپانیا است. البته علاوه بر اسپانیایی، کاتالانی، باسکی و … نیز از زبان های رایج در این کشور می باشند. بیشتر افراد ساکن در اسپانیا به ویژه جوان ها به زبان انگلیسی هم مسلط هستند. بنابراین در سفر به این کشور با مشکل زبان روبرو نخواهید شد. با این وجود اسپانیایی ها از اینکه ببینند گردشگران به زبان خودشان با آن ها صحبت می کنند خوشحال شده و احساس صمیمی بیشتر می کنند. پس قبل از سفر این چند کلمه را به خاطر بسپارید:

سلام hola

خداحافظ adios

متشکرم Gracias

صبح بخیر Buenos días

عصر بخیر buenas tardes

اسپانیایی ها دیر غذا می خورند

در سفر به اسپانیا باید کمی عادات غذایی خود را تغییر دهید. با اینکه این کشور به داشتن غذاهای بسیار لذیذ و رستوران های شیک معروف است. اما اسپانیایی ها وعده های غذایی را دیرتر از حالت معمول سرو می کنند پس بهتر است از همین الان به این قضیه عادت کنید. ساعت صرف نهار در این کشور از 2 بعدازظهر شروع شده و شام را نیز 9 شب به بعد سرو می کنند. اگر دیدید که ساعت 12 شده و خبری از بوی غذا و باز شدن رستوران ها نیست خیلی تعجب نکنید. این مسئله در کشور ا سپانیا امری کاملا عادی و پذیرفته شده است.

خواب ظهر از عادات مردم اسپانیا است

شاید برایتان جالب باشد که خواب بعدازظهر جز فرهنگ یک کشور به حساب آید. اما این مسئله تاریخچه ای قدیمی در ا سپانیا دارد. siesta به معنای خواب قیلوله از عادت های قدیمی اسپانیایی ها است. آن ها عادت دارند بعد از نهار یک چرت کوتاه زده و دوباره به سر کار برگردند. بنابراین دیدن افرادی که بر روی صندلی پارک ها در حال چرت زدن هستند عادی است. هر چند که با مدرنتینه شدن و پر مشغله شدن زندگی امروزه این فرهنگ در حال کمرنگ شدن است اما همچنان آن را می توان از عادات روزانه اسپانیایی ها دانست.

به صبر و حوصله اسپانیایی ها عادت کنید

خودتان را برای انتظارهای طولانی در رستوران و کافه های ا سپانیا آماده کنید. اسپانیایی ها نه تنها در رستوران بلکه در شروع مراسم های خود هم بسیار صبور هستند. در واقع هیچوقت از یک اسپانیایی انتظار نداشته باشید که سر وقت در مهمانی ها حاضر شود. این مسئله هنگام سفر در رستوران ها و موقع سفارش غذا بیشتر خود را نشان می دهد. پس اگر دیدید که گارسن دیر برای دریافت سفارش سر میزتان آمد و یا غذا دیر برای سرو آماده شد، خونسردیتان را حفظ کنید و از فضای رستوران لذت ببرید.

پوشیدن صندل فقط در کنار سواحل رایج است

خوش پوشی یک اصل اولیه در ا سپانیا است. مردم این کشور به آراستگی بسیار اهمیت می دهند و در خیابان به ندرت کسی را می بینید که نامرتب باشد. اگر شما هم می خواهید همرنگ جماعت شوید لباس های راحتی و صندل ها را برای کنار ساحل کنار بگذارید و هنگام گشت وگذار در خیابان و بازدید از جاذبه ها از لباس های کمی رسمی تر استفاده کنید. البته این نکته را هم حتما بخاطر بسپارید که راه رفتن با مایو در خیابان های بارسلون و مادرید ممنوع بوده و افرادی که این قانون را رعایت نکنند توسط پلیس جریمه خواهند شد.

علائم هشدار در سواحل را جدی بگیرید

ا سپانیا به داشتن سواحل زیبا و رویایی شهرت دارد و به لطف داشتن همین سواحل است که توانسته به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در اروپا تبدیل شود. اما شنا کردن و استفاده از تفریحات ساحلی نیز بایدها و نبایدهای خود را دارد. اگر می خواهید از سفرتان حسابی لذت برده و با مشکل روبرو نشوید، به تابلوهای کنار ساحل توجه کرده و آن ها را جدی بگیرید. این تابلوها با رنگ های مختلف (سبز به نشانه شنا آزاد، زرد به نشانه احتیاط، قرمز به نشانه شنا ممنوع و نارنجی به نشانه نبودن غریق نجات) در سواحل حضور دارند و مناطق امن برای شنا را نشان می دهند.

انعام بدهید یا خیر؟

دادن یا ندادن انعام شاید در ظاهر بی اهمیت باشد اما درواقع جز فرهنگ هر مقصد محسوب شده گردشگران نیز باید به این فرهنگ احترام بگذارند. در کشور ا سپانیا انعام دادن رایج نیست و خیال گردشگران را از این بابت راحت کرده است. اما اگر در رستوران از سرویس دهی راضی بودید می توانید 7 تا 10 درصد پرداختی و در تاکسی بین 50 تا 70 سنت انعام بدهید.

همیشه مقداری پول خورد همراه داشته باشید

بازارهای محلی از جاذبه های یک مقصد به شمار آمده و همیشه اجناس جذاب و ارزانی را برای ارائه دارند. شهرهای ا سپانیا هم از این قاعده مستثنی نیستند. پس در گشت وگذارها همیشه مقداری پول خورد همراه داشته باشید چرا که بیشتر مغازه های محلی معمولا پول درشت قبول نمی کنند. این مسئله علاوه بر فروشگاه های محلی در مورد تاکسی نیز صدق می کند.

نگران حمل و نقل عمومی نباشید

سرتاسر اسپانیا دارای حمل و نقل عمومی سریع و پیشرفته می باشد و این مسئله کار را برای گردشگران راحت کرده است. شما می توانید برای بازدیدهای خود از مترو، اتوبوس و یا تاکسی استفاده کنید. تمامی وسایل حمل و نقل عمومی در کنار اماکن تاریخی ایستگاه دارند و در کمترین زمان گردشگران را به مقصد مورد نظر می رسانند. علاوه بر این برای رفت و آمد بین شهری هم می توانید از قطارهای سریع السیر استفاده کنید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 17 شهریور 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21551

به "قبل از سفر به اسپانیا بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از سفر به اسپانیا بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید