قطار سمنان ، مشهد راه اندازی شد، فروش بلیت از امروز، حرکت از پنجشنبه

به گزارش شیوا مارکت، فرشاد زادخور مدیرکل راه آهن شمال شرق(1)، امروز (25 مهر) گفت: حرکت قطار محلی سمنان - دامغان - شاهرود به مقصد مشهد مقدس از روز پنجشنبه 28 مهر شروع می گردد.

قطار سمنان ، مشهد راه اندازی شد، فروش بلیت از امروز، حرکت از پنجشنبه

وی با بیان اینکه حرکت این قطار همه روزه انجام می گردد، ادامه داد: مسافران برای تهیه بلیت این قطار محلی از ساعت 9 صبح امروز (دوشنبه) به باجه های فروش بلیت قطار و یا تارنمای فروش بلیط راه آهن (رجا) مراجعه نمایند.

این مسئول با اشاره به اینکه تردد قطار مسافربری محلی سمنان - مشهد مدتی متوقف شده بود، اضافه نمود: حرکت قطار محلی استان سمنان ساعت 10:35 صبح از ایستگاه سمنان شروع می گردد و ساعت 12:05 در ایستگاه دامغان و ساعت 13:10 در ایستگاه شاهرود توقف دارد.

وی ساعت ورود این قطار به مشهد مقدس را 18:30 گفت، ادامه داد: بازگشت قطار از مشهد ساعت 23:40 شروع و ساعت 5:15 وارد ایستگاه شاهرود، ساعت 6:10 ایستگاه دامغان و ساعت 7:35 وارد ایستگاه سمنان می گردد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق(1) گفت: هم اکنون سهمیه بندی برای شهرهای استان سمنان در نظر گرفته نشده و شناور است.

زادخور گفت: پس از چند ماه وقفه، دوباره قطار محلی سمنان - مشهد با درخواست مردم و پیگیری مسوولان و موافقت مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در ریل نهاده شد.

به گزارش ایرنا، محدوده استحفاظی اداره کل راه آهن شمال شرق (1) از ایستگاه گرمسار تا ایستگاه نقاب به طول 540 کیلومتر و به صورت دوخطه است که 58 درصد از جهت پر تردد تهران - مشهد را دربرمی گیرد.

روزانه بیش از 90 رام قطار مسافری و 20 رام قطار باری در این جهت تردد دارد.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به 97 هزار و 500 کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان های کشور ایران است که با پنج و 9 دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می گردد.

این خطه از جانب شمال به استان های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به علت موقعیت جغرافیایی همجواری با مرکز و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

جاده های استان سمنان به علت قرارگیری در جهت زائران امام رضا(ع) سالانه میزبان 20 میلیون مسافر عبوری است و توجه بیش از پیش و تقویت خطوط ریلی این استان علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده ها، سبب کاهش حادثه های رانندگی می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29975

به "قطار سمنان ، مشهد راه اندازی شد، فروش بلیت از امروز، حرکت از پنجشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار سمنان ، مشهد راه اندازی شد، فروش بلیت از امروز، حرکت از پنجشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید