لغو 400 پرواز در اروپا به دلیل اعتصاب خلبانان

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی رایان ایر، سبب لغو چهارصد پرواز در اروپا گردید. این گزارش می افزاید خلبانان در اعتصابی تاریخی در رایان ایر روز جمعه چهارصد پرواز را لغو کردند. خلبانان شرکت ایرلندی خواهان افزایش حقوق و شرایط کار بهتر هستند. خلبانان شرکت رایان ایر معتقدند در مقایسه با خلبانان دیگر شرکت های هواپیمایی اروپا میزان حقوقی که دریافت می نمایند بسیار پایین است. خلبانان همچنین خواهان انعقاد قرارداد کاری و دریافت حقوق بر اساس محل اقامت خلبان هستند ولی در حال حاضر خلبانان بر اساس قوانین ایرلند قرارداد بسته و حقوق دریافت می نمایند.

لغو 400 پرواز در اروپا به دلیل اعتصاب خلبانان

بر اساس قوانین شرکت ایرلندی رایان ایر در صورت مریضی خلبان، حقوقی به وی پرداخت نمی گردد. بر اثر اعتصاب خلبانان، پنجاه و پنج هزار مسافر در اوج تعطیلات تابستانی در اروپا سرگردان گردیده اند که چهل و دو هزار نفر از این پنجاه و پنج هزار مسافری که سفرشان با اختلال روبرو گردیده است در آلمان هستند. در روزهای اخیر با اعتصاب حدود یک چهارم از خلبانان این شرکت ایرلندی، دویست و پنجاه هزار پرواز در پنج کشوری شامل آلمان، ایرلند، بلژیک، هلند و سوئد لغو گردیده است. یکی از مسافران می گوید: چرا مسافران باید قربانی شوند؟

مسئولین شرکت رایان ایر گفته اند کوشش خواهند کرد پروازهای لغو گردیده را با پروازهای دیگر جایگزین نموده و یا در صورت تمایل مشتریان هزینه های بلیط را به آنان برگرداند. در جریان اعتصاب چندی پیش خلبانان این شرکت نیز سیصد پرواز در بلژیک، پرتغال و اسپانیا لغو شدند. از زمان شروع اعتصاب ها در اواسط ماه ژوئیه سهام شرکت رایان ایر هیجده درصد سقوط نموده است. بلیط های شرکت هواپیمایی رایان ایر یکی از ارزان قیمت ترین بلیط ها در سطح اروپا محسوب می شوند. این شرکت روزانه بیش از دو هزار پرواز در دویست و بیست و سه فرودگاه و به مقصد سی و هفت کشور انجام می دهد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 30 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 61

به "لغو 400 پرواز در اروپا به دلیل اعتصاب خلبانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو 400 پرواز در اروپا به دلیل اعتصاب خلبانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید